سرانه فضای سبز تبریز به حد استاندارد برسد
سرانه فضای سبز تبریز به حد استاندارد برسد

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: سرانه فضای سبز این شهر باید در اردیبهشت با کاشت درخت و توسعه فضای سبز به حد استاندارد برسد.

به گزارش نهال امید، شهرام دبیری، روز یکشنبه در صد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تبریز که از طریق وبینار ( مجازی) برگزار شد، افزود: تمامی مناطق شهرداری باید در موضوع فضای سبز آمادگی داشته باشند و منابع مالی آن توسط مناطق تامین شود.

وی با اشاره به خلاقیت و نوآوری شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز در خصوص گلکاری گسترده و متنوع در سطح شهر، اظهار داشت: این اقدام شهرداری و این سازمان با وجود شیوع ویروس کرونا برای ایجاد شوق و انگیزه در شهروندان قابل تقدیر است.

دبیری، با اشاره به آغاز آسفالت خیابان‌ها توسط شهرداری تبریز ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون زمان مناسبی برای آسفالت اساسی شهر است این کار آن طور که انتظار می رود، پیش نمی رود.

قائم مقام شهردار تبریز نیز در این جلسه مجازی گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها ضرورت دارد که ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همچنان تعطیل باشد تا زنجیره شیوع بیماری کرون قطع شود.

رسول موسائی، افزود: موضوع خدمات حمل و نقل و جابه‌جایی مسافران از جمله مواردی است که می‌تواند در قطع زنجیره انتقال مهم و تأثیرگذار باشد و اگر بتوان تعطیلی این دو مجموعه را تدوام بخشید در قطع زنجیره انتقال کرونا تاثیرگذار خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای تاکسیرانان شهر نیز تمهیداتی اندیشیده شده است که از جمله شامل نصب کاور حائل میان رانندگان و مسافران و ضدعفونی خودروها است.موسایی، ادامه داد: سلامتی شهروندان به قدری برای ما مهم است که از منابع جایگزین سعی می شود درآمدهای شهرداری را جبران و خسارت های وارده را مدیریت کرد.

در این جلسه لایحه دوفوریتی شهرداری تبریز مبنی بر تداوم تعطیلی خدمات دهی شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان قطار شهری و ترمینال بزرگ به منظور حفط سلامت شهروندان تا اطلاع ثانوی تصویب شد.

ایرنا