” سحر” حامی اجتماعی حادثه دیدگان
” سحر” حامی اجتماعی حادثه دیدگان

خیلی از ما ایرانی ها وقتی نماد ماه سرخ رنگ یا اسم سازمان هلال احمر را می بینیم یا می شنویم، یادآور یک اتفاقی غیر منتظره برایمان می شود. اتفاقاتی چون سیل، زلزله، تصادف و ... حوادث تلخی هستند که برای ما ایرانی ها واژه نام آشنایی محسوب می شوند و هر ساله در کشورمان اتفاق می افتد.

“امین برنجی” عضو داوطلب و دبیرکانون هلال احمر دانشگاه آزاد تبریز و  “علی اصغر پور سنگی” نائب دبیر کانون هستند که پس از عضویت در این سازمان،  فعالیت هایشان را در قالب تیمی شروع کرده و در این مدت حضور خود، در مناطق محروم و آسیب دیده اقداماتی انجام داده اند.
امین برنجی دبیر کانون هلال احمر در خصوص فعالیت های این کانون گفت: تقریبا نزدیک به سه سال است که به عنوان یک داوطلب عضو سازمان جوانان در جمعیت هلال احمر در خدمت هم میهنان عزیزمان هستیم. نحوه آشنایی بنده هم برمی گردد به زلزله غم انگیز کرمانشاه که با همکاری و هماهنگی صابر جودی که یکی از فعال ترین کادر هلال احمر آذربایجان شرقی می باشد شروع به فعالیت در قالب تیم سحر در منطقه سرپل ذهاب نمودیم و قبل از اعزام اقدام به جمع آوری اقلام ضروری و مورد نیاز از قبیل لوازم التحریر، اسباب بازی، لباس گرم و…. نموده و به منطقه اعزام شد.

وی ادامه داد: در رابطه با تیم سحر باید بگویم این تیم را به عنوان حامیان روانی و اجتمایی در کنار مردم حادثه دیده می توان شناخت که در سال ۹۲ تشکیل شده است.

برنجی اظهار داشت: بنده و علی اصغر پورسنگی به عنوان کارشناس روانشناسی به نمایندگی از دانشگاه آزاد تبریز در قالب تیم سحر اقدام به ارائه خدمات روانشناختی نظیر ارائه مشاوره های فردی و گروهی، حمایت های روانی ویژه کودکان، بررسی نیازهای روانشناختی وشناسایی گروه های در معرض آسیب اجتمایی وآسیب دیده نمودیم. همچنین آزمون های PTSD را  در کودکان اجرا کردیم که در صورت مشاهده علائم حاد به پزشک مربوطه ارجاع دادیم.

دبیر کانون هلال احمر اذعان داشت: در سال گذشته بنده به عنوان سرتیم سحر آذربایجان شرقی در قالب نذر آب و کاروان سلامت با همکاری سازمان بهداشت و درمان  به مناطق کم برخوردار شهرستان های اطراف  زاهدان در سیستان و بلوچستان و همچنین منطقه ورزقان رفته و اقدام به انجام مداخلات روانی و فرهنگی کردیم.

دبیر کانون هلال احمر دانشگاه آزاد تبریز ادامه داد: علاوه بر این موارد جمعیت هلال احمر تبریز در اکثر روزهای جمعه و قبل از برگزاری نماز جمعه ایستگاه های سلامت را در محل مصلی امام خمینی تبریز برقرار کرده و اقدام به غربالگری و انجام تست فشار خون و قند خون در بین همشهریان عزیز انجام می دهد و در اوایل مهر ماه سال جاری مصادف با شروع سال تحصیلی اقدام به غربالگری دانشجویان و کارکنان دانشگاه نمودیم که با استقبال کم نظیری برخوردار شد.