ساماندهی مناطق حاشیه نشین رویکرد اساسی دولت است
ساماندهی مناطق حاشیه نشین رویکرد اساسی دولت است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه ساماندهی مناطق حاشیه نشین رویکرد اساسی دولت است، راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری را از اقدامات مهم در این راستا برشمرد.

بدر شکوهی روز پنجشنبه در آئین افتتاحیه نشست منطقه‌ای مدیران و کارکنان دفاتر تسهیل‌گری استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل در تبریز، راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌نشین شهر تبریز و اختصاص اعتبار قابل توجه برای فعالیت این دفاتر را نشان‌دهنده توجه جدی دولتمردان به خدمت‌رسانی به اقشار محروم و کم‌برخوردار جامعه دانست.

وی اظهار کرد: عواملی مانند توسعه نامتوازن، تغییرات عمیق اقتصادی و تمرکز بر حوزه‌های عمرانی، رفاهی، خدماتی و بهداشتی در مراکز استان‌ها، موجب پدیده حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرهایی مانند تبریز شده است.

وی گفت: در شرایطی که به واسطه تحریم‌های ظالمانه، بیشتر سازمان‌ها با کمبود اعتبارات مواجه هستند، اما برای فعالیت دفاتر تسهیل‌گری اعتبارات قابل توجهی اختصاص می‌یابد که نشان می‌دهد خدمت‌رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار جامعه مورد توجه جدی دولتمردان قرار دارد.

شکوهی، تجربه راه اندازی دفاتر تسهیل گری را در کشور و تبریز موفق ارزیابی کرد و افزود: برآوردها و بررسی ها نشان می دهد که فعالیت این دفاتر موجبات افزایش سرمایه اجتماعی و تقویت همبستگی اجتماعی در محلات و مناطق کمتر توسعه یافته شده است و امیدواریم با تداوم فعالیت این دفاتر شاهد تغییرات محسوس در سطح خدمت رسانی به مردم در این مناطق باشیم.

وی بر ضرورت استفاده از تجربه راه اندازی دفاتر تسهیل گری توسط ارگان ها و نهادهای دولتی بخصوص شهرداری ها و ادارت راه و شهرسازی تاکید کرد و افزود: برای انتقال تجربیات خود به تمامی دستگاه های اجرایی و خدماتی آمادگی داریم و امیدواریم این دستگاه ها با بهره گیری از اطلاعاتی که در عرصه های کالبدی، اجتماعی و فرهنگی مناطق کمتر توسعه یافته توسط دفاتر تسهیل گری به دست آمده است برنامه های جامعی را برای بهره مند ساختن کلیه شهروندان از خدمات عمرانی و رفاهی و فرهنگی تدارک ببینند.
 
نشست تخصصی و آموزشی دفاتر تسهیل گری استان های آذربایجان شرقی و اردبیل به میزبانی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در مرکز نوآوری دانشگاه تبریز برگزار شد.

  • منبع خبر : ایرنا