ساعات کار ادارات آذربایجان شرقی به روال عادی باز می‌گردد
ساعات کار ادارات آذربایجان شرقی به روال عادی باز می‌گردد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش مراجعات اداری در روزهای پایانی سال، از بازگشت ساعات کار ادارات استان به روال عادی از روز شنبه خبر داد.

به گزارش نهال امید محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان ضمن رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن محیط‌های عمومی، اقدامات لازم را برای کاهش مراجعات اداری انجام دهند.

وی با قدردانی از تلاش‌های جامعه پزشکی و پرستاری، دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همه دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: همه تلاش‌ها در شرایط فعلی باید صرف پیشگیری از شیوع بیماری و رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی از سوی مردم و خانواده‌ها شود.

وی افزود: موضوع کرونا یک موضوع چندوجهی است و در تصمیم‌گیری‌های مربوط به این بحث، تمام ابعاد آن باید در نظر گرفته شود.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان این‌که همه دستگاه‌ها باید پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی در شرایط کنونی باشند، افزود: اطمینان داریم که با تلاش جامعه پزشکی و پرستاری و همکاری و هم‌فکری سایر دستگاه‌ها می‌توانیم در کمترین زمان این مشکل را حل کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت آمادگی بیشتر برای مواجهه با روند احتمالی رو به رشد بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: در عین حال باید این نکته امیدوارکننده را هم گفت که آمار بهبودیافتگان و همچنین روند افزایش مبتلایان به این بیماری، وضعیت بهتری نسبت به پیش‌بینی‌ها داشته است.

وی درخصوص تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم، گفت: اقدامات خوبی برای تأمین این اقلام در استان انجام شده و برخی از واحدهای تولیدی، خط تولید خود را برای تولید این اقلام تغییر داده‌اند.

پورمحمدی افزود: دستگاه‌های مسئول سازوکارهای مناسب برای توزیع این اقلام را طراحی کنند تا مردم بتوانند به آسانی به مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به تأثیرات بیماری کرونا بر بخش‌های اقتصادی و تولیدی، از مدیران بانک‌های استان خواست تا بحث تعویق بازپرداخت تسهیلات بانکی را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان را ۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۶ نفر از این افراد فوت کرده‌اند.

محمدحسین صومی همچنین از ارائه خدمات غربال‌گری کرونا در مراکز سلامت استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۲۳ مرکز به صورت شبانه‌روزی و ۲۷ مرکز به صورت ۱۶ ساعته آماده غربال‌گری از افراد با علائم حاد تنفسی هستند تا بیمارستان‌ها با آمادگی بیشتری بتوانند به ارائه خدمت بپردازند.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه گزارشی از عملکرد کمیته‌های تخصصی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ارائه و درخصوص اقدامات و برنامه‌های آتی این ستاد بحث و تبادل نظر شد.

  • منبع خبر : ایسنا