زیرگذر ریلی دولت‌آباد شهرستان مرند تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود
زیرگذر ریلی دولت‌آباد شهرستان مرند تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان با اشاره به اهمیت تکمیل طرح زیرگذر دولت‌آباد در مسیر خط‌آهن تبریز - جلفا در محدوده شهرستان مرند برای تسهیل تردد مردم اعلام کرد: این طرح تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش نهال امید، شاپور ارصلانی روز چهارشنبه در جلسه رفع موانع طرح زیرگذر دهستان دولت آباد با بیان اینکه این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های راه آهن منطقه آذربایجان است، گفت: راه آهن آذربایجان تا امروز مبلغ ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه پروژه ساخت زیرگذر خط آهن تبریز – جلفا  در ورودی دهستان دولت آباد بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: راه آهن متعهد شده است ۴۰ میلیارد ریال دیگر برای اتمام این پروژه هزینه کند.

مدیرکل راه آهن آذربایجان اظهار کرد: به زودی عملیات خاکبرداری پروژه مذکور توسط دهیاری دولت آباد انجام خواهد گرفت، سپس پیمانکار پروژه، شروع به دیوار چینی پل مربوطه خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به مشارکتی بودن این پروژه یادآوری کرد: آسفالت نهایی پل برای راحتی آمد و شد مردم نیز توسط شهرداری مرند صورت خواهد گرفت.

دهستان دولت‌آباد با جمعیت ۱۶ هزار نفر در بخش مرکزی شهرستان مرند واقع شده و تنها راه ارتباطی آن با شهر مرند زیرگذر راه آهن قدیمی می باشد.

شهرستان مرند با بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است. 

طرح ساخت زیرگذر برای خط آهن تبریز – جلفا در ورودی دهستان دولت آباد از طرح های قدیمی آذربایجان شرقی است که سال ها از آغاز آن گذشته است.

  • منبع خبر : ایرنا