رییس دادگستری آذربایجان‌شرقی بر صیانت از جنگل‌های ارسباران تاکید کرد
رییس دادگستری آذربایجان‌شرقی بر صیانت از جنگل‌های ارسباران تاکید کرد

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی بر صیانت و حفاظت از جنگل های ارسباران در مقابل تهدیدات مختلف تاکید و برای هر گونه همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش نهال امید، موسی خلیل اللهی در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، آتش سوزی در این عرصه های مهم زیست محیطی را چالش بزرگ منطقه ارسباران دانست و افزود: اداره حفاظت محیط زیست باید تمهیدات و اقدامات لازم و کافی برای پیشگیری از هر گونه آتش سوزی را به انجام برساند.

وی با اعلام اینکه حمایت دستگاه قضایی آذربایجان شرقی از اداره کل محیط زیست همواره وجود دارد، اظهار داشت: در این رابطه آماده همه گونه همکاری برای پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی جنگل ها و مراتع ارسباران و سایر عرصه های جنگلی استان هستیم.

خلیل اللهی با اشاره به سیاست های کلی حفاظت محیط زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بر ضرورت حفظ و صیانت از محیط زیست از سوی تمامی شهروندان و دستگاه های متولی تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه ۲ نفر از عاملان وقوع آتش سوزی سال گذشته در جنگل های ارسباران دستگیر شده و هم اکنون در زندان تبریز به سر می برند، گفت: این ۲ نفر تابستان پارسال به اتهام آتش زدن به پهنه جنگلی ارسباران دستگیر شدند.

وی ادامه داد: حکم این ۲ نفر پس از بررسی پرونده شان در دستگاه قضا صادر شد و آنان اکنون دوران محکومیت خود را طی می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد از اقدامات و برنامه های آن اداره کل پرداخت و به مناسبت هفته محیط زیست کارت همیار محیط بانی به همراه لباس محیط بانی به رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز اهدا شد.

۱۷ تا ۲۳ خرداد ماه به‌ عنوان هفته محیط ‌زیست نامگذاری شده است.

پهنه جنگلی ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت در شمال شرقی آذربایجان شرقی، واقع و نامزد ثبت در میراث یونسکو است.

جنگل های ارسباران پارسال دچار آتش سوزی شد که در نتیجه آن حدود ۶۰۰ هکتار از این پهنه جنگلی کم مانند خاکستر شد.

  • منبع خبر : ایرنا