رکورد جدید زنوزی در تراکتور
رکورد جدید زنوزی در تراکتور

باشگاه تراکتور با رفتن فیروز کریمی رکورد جدیدی در زمینه تعویض سرمربی بر جای گذاشت.

به گزارش نهال امید، فیروز کریمی، سرمربی تراکتور دیشب (جمعه) پس از شکست ۲ بر یک مقابل پیکان از سمت خودش استعفا کرد. البته استعفای فیروز کریمی در حالی رقم خورد که او در نشست خبری پس از بازی با پیکان از برنامه‌هایش برای بهبود شرایط تراکتور صحبت کرد و آینده‌ای برای خودش در این تیم متصور بود. به همین دلیل به نظر می‌رسد که مدیران تراکتور در مذاکره‌ای که با کریمی داشتند، او را مجاب به استعفا کردند. به عبارتی فیروز کریمی محترمانه اخراج شده است.

جدایی فیروز کریمی دوازدهمین تغییر روی نیمکت تراکتور از زمان آغاز مالکیت محمدرضا زنوزی در سال ۹۷ محسوب می‌شود. همین موضوع نشان می‌دهد که زنوزی هیچ برنامه مشخصی برای آینده تراکتور ندارد و دیواری کوتاه‌تر از سرمربی برای پوشاندن بی‌برنامگی‌اش پیدا نکرده است.

البته به جز ساکت الهامی و محمد تقوی به عنوان دو مربی آینده‌دار، باقی سرمربیانی که زنوزی برای تیمش انتخاب کرده مهره‌های سوخته و تاریخ مصرف گذشته در لیگ برتر محسوب می‌شوند و آخرین افتخارشان به زمانی برمی‌گردد که بیشتر بازیکنان تراکتور یا به یاد ندارند یا به دنیا نیامده بودند.

رکورد عجیبی که محمدرضا زنوزی از زمان آمدن جان توشاک در سال ۹۷ تا زمان رفتن رسول خطیبی در فصل ۰۰-۹۹ به جای گذاشت، هر ۱۱۶ روز (میانگین ۱۱ بازی برای هر سرمربی) تغییر در نیمکت تراکتور بود. با این حال زنوزی به ثبت این رکورد بسنده نکرده و اگر فقط سه تغییر آخر نیمکت تراکتور در نظر گرفته شود، سرمربی این تیم هر ۴۳ روز یک بار تغییر کرده و این سه مربی روی هم ۱۱ بازی روی نیمکت تراکتور نشسته‌اند.

این رکورد فاجعه‌بار برای تراکتور زنوزی نشان دهنده عمق بحران در این باشگاه پرهوادار تبریزی است و به همین دلیل فعلا نمی‌توان امیدی به آینده آن داشت. همچنین به نظر نمی‌رسد با توجه به عملکرد ضعیف تراکتور در فصل نقل و انتقالات و نبود آینده‌نگری در این باشگاه، یک مربی‌ باکیفیت به این راحتی برای قبول هدایت تراکتور راضی شود.

  • منبع خبر : ایسنا