رویکرد جدید حوزه هنری آذربایجان‌شرقی سوق دادن فعالیت‌ها به فضای مجازی است
رویکرد جدید حوزه هنری آذربایجان‌شرقی سوق دادن فعالیت‌ها به فضای مجازی است

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه هم اکنون اصلی‌ترین چالش در حوزه فرهنگ، هنر، سیاست و اقتصاد فضای مجازی است، رویکرد جدید این حوزه سوق دادن فعالیت‌ها به سمت این فضا است.

به گزارش نهال امید، سیدمحمدحسین بلاغی، افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا و براساس اقتضائات روز جامعه فرهنگ و هنر، شیوه ورود به مسائل تغییر کرده و از حالت سنتی خارج شده و فضای مجازی جای خود را در این عرصه باز کرده است.

وی اظهار داشت: در این راستا برگزاری سومین شب خاطره، شعر طنز زنجفیل، محفل شعر غدیر و شعر علوی از جمله برنامه های حوزه هنری استان است که به صورت مجازی برگزار می شود.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشکیل کارگروه چند رسانه ای واحد هنرهای تصویری در این حوزه هنری، گفت: امسال ۱۰ فیلم ۱۰۰ ثانیه ای از طریق این کارگروه تهیه و در فضای مجازی پخش می شود.

بلاغی، ادامه داد: در حوزه ادبیات ۲ جلسه شعر جوان و شعر رضوی، در حوزه ادبیات پایداری شب خاطره دانش آموزی با عنوان سفید پوشان خط شکن و بانوان در انتظار و نمایشگاه های مجازی برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی مردمی « همه با هم علیه کرونا» یادآوری کرد: بیش از ۳۸۰ اثر در ۵ بخش داستانک، شعر، کاریکاتور، عکس و ایده‌های جذاب به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

بلاغی، افزود: حوزه فضای مجازی میدان فرهنگی مملکت بوده و با توجه به اینکه دشمن تمام توان خود را به فضای مجازی آورده است باید از این فضا برای خنثی کردن نقشه های آنان استفاده کرد.

  • منبع خبر : ایرنا