رونمایی از مطالعات، مستندنگاری و طرح مرمت بناهای شاخص آذربایجان ‌شرقی
رونمایی از مطالعات، مستندنگاری و طرح مرمت بناهای شاخص آذربایجان ‌شرقی

به مناسبت هفته پژوهش با حضور رئیس پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی کشور از مطالعات، مستندنگاری و طرح مرمتی بناهای شاخص آذربایجان شرقی، شامل برج خلعت‌ پوشان و جداره‌های تاریخی شهرستان تبریز، پل شهرچای شهرستان میانه و چهارطاقی آقمیون و مقبره ایلخانی اسفستان رونمایی شد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این جلسه اظهار […]

به مناسبت هفته پژوهش با حضور رئیس پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی کشور از مطالعات، مستندنگاری و طرح مرمتی بناهای شاخص آذربایجان شرقی، شامل برج خلعت‌ پوشان و جداره‌های تاریخی شهرستان تبریز، پل شهرچای شهرستان میانه و چهارطاقی آقمیون و مقبره ایلخانی اسفستان رونمایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این جلسه اظهار کرد: اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی آذربایجان‌ شرقی به عنوان متولی اصلی حفاظت و صیانت از آثار و بناهای تاریخی همواره اهداف و برنامه‌های خود را در این راستا به صورت مستمر و تخصصی در حال پیگیری و اجرا است، در این راستا انجام مطالعات و ارائه طرح مرمتی برای تحقق اهداف صیانتی و حفاظتی از بناهای تاریخی امری ضروری خواهد بود.

احمر حمزه زاده با بیان این‌که این اداره‌ کل اجرای مطالعات، مستندنگاری و تهیه طرح مرمتی بناهای تاریخی استان را در دستور کار قرار داده است، گفت: طی یک سال گذشته مطالعات و مستندنگاری پیاده‌راه قلعه تاریخی جوشین به قلعه تاریخی بابک توسط معاونت میراث فرهنگی استان انجام و رونمایی شد که این پروژه در حال حاضر مراحل اجرایی خود را سپری می‌کند.

وی ادامه داد: با اتمام مطالعات، مستندنگاری و طرح مرمتی برج خلعت‌ پوشان و جداره‌های تاریخی شهرستان تبریز، پل شهرچای شهرستان میانه و چهارطاقی آغمیون و مقبره ایلخانی اسفستان عملیات مرمتی آن‌ها نیز در حال اجرا است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: هم‌چنین در ادامه اهداف حفاظتی و مرمتی این اداره‌ کل، مطالعات زیرساخت‌ها و عمارت آینالو، عمارت تاریخی روستای وینق، مجموعه تاریخی اوجان و طرح تفصیلی بافت تاریخی تبریز توسط معاونت میراث فرهنگی استان در حال انجام است.

  • منبع خبر : ایسنا