روستاییانی که با پارو کار ناتمام راهداری را تمام کردند+عکس
روستاییانی که با پارو کار ناتمام راهداری را تمام کردند+عکس

اهالی روستای «ماری» از توابع بخش قره‌پشتلو در استان زنجان با همدلی و کار دسته جمعی و بعد از تلاش ۳ روزه با پارو کار ناتمام راهداری را تمام و راه ارتباطی روستا را بازگشایی کردند.

به گزارش نهال امید از زنجان، بارش برف از یکشنبه هفته گذشته در استان زنجان آغاز شد که این بارش منجر به بسته شدن راه‌های مواصلاتی و روستایی استان شد که روستای«ماری» از توابع بخش قره‌پشتلو نیز جزو این روستاها بود که در محاصره برف سنگین قرار گرفت.

این بارش نه تنها مسؤولان شهری را غافلگیر کرد، بلکه راهداری استان زنجان نیز غافلگیر شده و در بازگشایی محورها با مشکلاتی مواجه شدند.

روستای ماری در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری زنجان قرار دارد و به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن مسیر ارتباطی در زمستان مشکلاتی را در تردد برای ساکنین این روستا ایجاد می‌کند. به دلیل محروم بودن این روستا از برخی امکانات مانند اینترنت و مشکلات آنتن دهی تلفن همراه خانواده‌ها به فکر مهاجرت از روستا به زنجان هستند.
بارش سنگین برف در این روستا موجب قطعی ارتباط، مشکل تامین نفت و همچنین تامین نان را برای اهالی این روستا ایجاد کرده بود.
اهالی این روستا بعد از دو روز از بارش برف سنگین تماس‌های مکرری با راهداری و بخشداری داشتند که این پیگیری‌ها نتیجه‌ای نداشت و بعد از این مدت با سپاه استان تماس می‌گیرند تا امدادرسانی کنند.
بعد از این اتفاق سردار عباسی، فرمانده تیپ سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برای امدادرسانی عازم این روستا می‌شود و بعد از تلاش یکروزه نسبت به بازگشایی راه ارتباطی این روستا اقدام می‌کنند اما چند ساعتی بعد از این بازگشایی در اثر بارش دوباره و کولاک شدید راه ارتباطی این روستا دوباره مسدود می‌شود.

بعد از یک روز مسدود بودن راه ارتباطی این روستا راهداری تا ابتدای این روستا اقدام به بازگشایی مسیر می‌کند در حالی که این اقدام گرهی از مشکلات اهالی را باز نکرد چرا که بخشی از مسیر روستا همچنان مسدود بوده و راه ارتباطی اهالی روستا مشکل داشت.

بعد از چند روز پیگیری و بی‌نتیجه بودن تلاش‌ها اهالی دست به پارو می‌شوند مسیری که امکان بازگشایی نداشت را با تلاش ۳ روزه توانستند کار نیمه تمام راهداری را به اتمام برسانند. اهالی این روستا به شدت از این اقدام نیروهای راهداری گلایه دارند و می‌گویند هر ساله در زمستان با این مشکل مواجه هستیم.

محمد یکی از اهالی روستا در مورد مشکلاتی که مردمان این روستا با آن مواجه می‌شود، گفت: سالهاست مشکلات خود و بی‌توجهی بخشداری منطقه قره پشتلو را به مسئولان استانی ابلاغ می‌کنیم اما صدایمان به گوش مسئولان نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تغییر دولت و رویکرد جهادی این‌ دولت که در حل مشکلات اقشار پایین دست جامعه دارد شاهد تحولات در روستاها از جمله روستای خود ماری باشیم و تغییر مدیریتی استان نیز این دلخوشی و امید را در دل اهالی این روستا زنده کرده است و امیدواریم که استاندار زنجان نیز به مشکلات ما که مهمترین آن ارتباط تلفنی است  توجه ویژه‌ای داشته باشد.