روحیه همدلی و نوع دوستی مردم انقلابی ایران در جهان بی نظیر است
روحیه همدلی و نوع دوستی مردم انقلابی ایران در جهان بی نظیر است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: روحیه نوع دوستی مردم مؤمن و انقلابی ایران در جهان بی نظیر بوده و در هیچ جای جهان، چنین همدلی وجود ندارد.

به گزارش نهال امید، مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» با حضور حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز و حجت الاسلام محمد انوری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ظهر پنج شنبه در مسجد بزرگ دانشگاه تبریز آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در این مراسم با اشاره به روحیه نوع دوستی مردم مؤمن و انقلابی ایران، این روحیه را در جهان بی نظیر دانست و گفت: در هیچ کجای جهان، چنین همدلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر دولت‌های جهان از حل بحران کرونا و عوارض آن عاجز هستند، گفت: با این حال در کشور ما با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران در بحران کرونا حامی همدیگر و دولتشان شدند.

لزوم حفظ کرامت انسانی و شخصیت افراد

امام جمعه تبریز ضمن تاکید بر لزوم حفظ کرامت انسانی و شخصیت افراد، بر اولویت توجه به نیازمندان احتمالی موجود در هر سازمان تاکید کرده و گفت: حرکت دانشگاهیان در امر کمک به نیازمندان ارزشمند و شایسته تقدیر است و در این میان اگر دانشجو یا کارمندی با توجه به شرایط نیاز به کمک داشته باشد باید در اولویت قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ضمن تکریم نام و آوازه پرافتخار دانشگاه تبریز در تاریخ معاصر ایران از تلاش‌های شبانه روزی و افتخار آمیز جامعه پزشکی و کادر درمان در امر مقابله با کرونا نهایت تشکر و قدردانی کرده و گفت: کادر درمان با جان و دل کوشیدند و ضروری است مسئولین امر نیز در توجه به مردم نهایت دقت را داشته باشند.

توزیع ۳۰۰ بسته غذایی و معیشتی به همت دانشگاه تبریز

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن اعلام گزارشی از رزمایش کمک مومنانه در دانشگاه تبریز افزود: در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر انجام رزمایش کمک‌های مومنانه به اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا و تعطیلی بعضی از کسب و درآمدها، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز در قالب حرکت‌های متعدد فرمان مقام معظم رهبری را لبیک گفتند و تا به امروز به همت بسیج کارکنان دانشگاه، ۳۰۰ بسته غذایی و معیشتی به ارزش یک میلیارد ریال در محلات فقیر نشین تبریز توزیع شده است.

میررضا مجیدی ضمن اشاره به فعالیت بسیج دانشجویی در کارگاه تولید ماسک و تهیه حدود هشت هزار ماسک، گندزدایی محلات تبریز در پنج مرحله و توزیع ۵۰۰ کیلو برنج بین نیازمندان گفت: اداره امور دانشجویان نیز تهیه و توزیع ۴۰۰ بسته مواد غذایی پروتئینی شامل گوشت قرمز، ماهی و گوشت مرغ به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان را انجام داده است.

رئیس دانشگاه تبریز حمایت مالی تعدادی از دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی را از دیگر فعالیت‌های اساتید و کارکنان دانشگاه تبریز برشمرد و افزود: همچنین تعداد ۱۷۵ نفر از کودکان نیازمند یکی از شهرستان‌های استان تحت پوشش و حمایت برخی از اساتید دانشگاه تبریز هستند و به صورت مستمر مبلغی از حقوق ماهیانه ایشان صرف حمایت مالی از این کودکان می‌شود.

اجرای پویش مهر دانشگاهی

مجیدی با اشاره به همکاری ۲۵۰ نفر از دانشگاهیان به عنوان حامی مالی افزود: در روزهای اخیر نیز پویش مهر دانشگاهی با مشارکت تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی و و دانشجویان با اولویت کمک به خانواده دانشجویان آسیب دیده از بحران کرونا تشکیل شده است.

خگفتنی است رزمایش کمک مومنانه دانشگاه تبریز در سه مرحله برنامه ریزی شده است که در مجموع دو مرحله ۳۰۰ بسته غذایی به ارزش یک میلیارد ریال توزیع می‌شود. همچنین بسته ویژه کودکان شامل کارت هدیه و تنقلات نیز در نظر گرفته شده است. مرحله سوم این رزمایش با مساعدت دانشگاهیان در آخر ماه رمضان انجام می‌شود.