روحانیون در کنار بسیجیان برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند
روحانیون در کنار بسیجیان برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش شبانه روزی گروه‌های مختلف در کنار کادر درمان گفت: روحانیون درکنار بسیجیان برای مقابله با کرونا تلاش شبانه روزی می‌کنند.

به گزارش نهال امید، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در جلسه مسئولان استانی قرارگاه همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه در تبریز گفت: از تلاش‌های ائمه جمعه در ایام کرونایی تشکر می‌کنم. فعالیت‌های ائمه جمعه با تعطیلی نماز جمعه تعطیل که نشده، بلکه بیشتر شده است.

وی افزود: رهبر انقلاب و حوزه علمیه قم تاکید داشتند بر امر تغسیل و دفن و… اموات کرونایی نظارت شود و این یک مسئله شرعی است.

آل هاشم با اشاره به اینکه رهبر انقلاب از حوزه علمیه تبریز اسم بردند و این افتخار بزرگی برای استان است، افزود: نهاد نماز جمعه در بحث کرونا درخشش ویژه ای در سطح کشور نشان داد. در نیمه شعبان رهبر انقلاب به رزمایش مواسات اشاره کردند و از ائمه جمعه، اعضای دفتر و همکارانشان تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در موضوع مقابله با شیوه کرونا گفت: نقش خبرنگاران و سایت‌های خبری در انعکاس اخبار ستودنی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ماه رمضان اوج تلاش روحانیت است، گفت: از این هفته نماز جمعه در بعضی استان‌ها بازگشایی می‌شود و با هماهنگی ستاد کرونا جاهایی که سفید اعلام شود نماز جمعه برگزار خواهد شد.

آل هاشم ادامه داد: برای ما سلامتی مردم مهم بوده و ما تابع وزارت بهداشت هستیم. هرچند دلمان تنگ نماز جمعه است اما اصراری برای بازگشایی نداریم. ماه رمضان شرایط خاصی دارد ولی نکته مهم این است که رهبر انقلاب نیز اشاره کردند، رزمایش مواسات است.

لازمه رزمایش مواسات به میدان آمدن ائمه جمعه است

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه لازمه این رزمایش، به میدان آمدن ائمه جمعه است، گفت: غیر از ائمه جمعه کسی نمی‌تواند پرچم این رزمایش را به دست بگیرد. از عید نیمه شعبان تا عید فطر رزمایش مواسات با محوریت ائمه جمعه برگزار خواهد شد.

آل هاشم سپس گفت: از ۲۰ روز قبل ما در تبریز ستاد پشتیبانی تشکیل داده بودیم تا نیازمندان و یا اصلاً افرادی که قبلاً نیازمند نبودند اما در سایه تعطیلی‌ها گرفتار شده اند و کارگران روز مزد که کار نمی‌کند را کمک کنیم. این قرارگاه استانی فرصتی است تا از خیّرین استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: طبق اعلام شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، مسئولیت این قرارگاه در شهرستان‌ها بر عهده ائمه جمعه است و باید از روحانیون مسجد به عنوان ناظر استفاده شود و بر اساس محوریت مساجد نیازمندی‌های محلات را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه در هر استان و شهر با خیّرین باید ارتباط برقرار شود، گفت: امروز از تهران شیوه‌نامه اجرایی قرارگاه ابلاغ خواهد شد و بر اساس این شیوه نامه اقدام خواهد شد.