رفع مشکل و بازگشت به چرخه تولید در ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی
رفع مشکل و بازگشت به چرخه تولید در ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: با نظارت تشکیلات قضایی استان، مشکلات 24 واحد حل شده و 17 واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش نهال امید، موسی خلیل اللهی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل صادره از سوی ریاست قوه قضائیه در دادگستری‌های سراسر استان، ستادی با عنوان ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی با مشارکت سازمان‌های ذیربط تشکیل شده که موظف به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و رفع آن در حد توان است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی دادگستری‌های استان جزو ستادهای برتر استان بوده و عملا هر ماه و موضوعات به صورت مصداقی بررسی می‌شود.

وی افزود: این ستاد در دو محور بررسی مشکلات واحدهایی که مسائل‌شان قابل حل بوده و واحدهایی که ورشکسته شده‌اند، اقداماتی را انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در رابطه با واحدهایی که مشکل قابل حل دارند، سعی کردیم از طریق سازمان‌های مربوطه مشکلاتشان را رفع کنیم و تا به امروز ۲۴ واحد در استان مشکلاتشان حل شده و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که برخی واحدها که مشکلشان حل نشده و ورشکست شده‌اند، پس از طی مراحل تصفیه ورشکستگی، دارایی بین غرما تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که یکی از نیازهای اصلی جامعه اشتغال است، در کنار وظیفه اصلی و طی مراحل تسویه کارخانه به منظور جلوگیری از بیکاری کارگران و خط تولید، به افراد دارای توانایی علمی و فنی اجاره داده می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی دو سال گذشته ۱۷ واحد از این طریق و با مشارکت دیگر سازمان‌ها مشکلشان رفع و به افراد دارای صلاحیت سپرده شده‌اند که در حال حاضر فعال بوده و حتی در برخی واحدها صادرات نیز انجام می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان، خلیل اللهی تاکید کرد: تشکیلات قضایی استان این اقدامات را انجام داده و بر خود وظیفه می‌داند با هم افزایی، از بیکاری کارگران و رکود اقتصادی جلوگیری کند.

  • منبع خبر : ایسنا