رشد ۳۰ درصدی واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی آذربایجان شرقی در سال ۹۸
رشد ۳۰ درصدی واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی آذربایجان شرقی در سال ۹۸

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از رشد ۳۰ درصدی ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی استان در سال 98 و سال رونق تولید خبر داد.

به گزارش نهال امید، ایاز برنو در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته (سال رونق تولید) با وجود تمامی محدودیت‌های اعتباری و تسهیلات بانکی و همچنین تحریم‌های ظالمانه، شاهد رشد تولید و افزایش سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و غذایی استان بودیم.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های خیلی مناسب تولیدات کشاورزی استان و تنوع محصولات تولیدی، در سال گذشته تعداد ۷۷ واحد کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی به بهره برداری رسیده که نشان‌دهنده رشد ۳۰ درصدی در مقایسه با سال ۹۷ است.

وی، ظرفیت فرآوری و تولید سالیانه این واحدها را ۴۹۵ هزارتن انواع محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام، طیور، آبزیان، سردخانه، کشتارگاه وکارخانه خوراک دام اعلام کرد و افزود: ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان در سال ۹۸ نسبت به سال۹۷، رشد ۳۷٫۵ درصدی داشته است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: با راه اندازی این واحدها برای ۱۲۵۵ نفر اشتغال فراهم شده است.

وی با بیان این‌که درسال ۹۸ تعداد ۲۳۱ مورد موافقت اصولی و همچنین تعداد ۱۵۹ مورد جواز تاسیس صادر شده است، افزود: این امر شاخص بسیار مهمی در تعیین، تثبیت و ریل گذاری مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی استان در راستای برنامه ریزی و افزایش واحدهای تولیدی در سال جهش تولید خواهد بود.

وی تاکید کرد: امید است در سال جاری با برنامه ریزی و تشویق سرمایه گذاران این بخش، شاهد جهش تولید محصولات صنایع تبدیلی و غذایی محصولات کشاورزی باشیم.

سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی