رسیدگی و حل مشکلات کارگران مسیر بی‌آرتی تبریز
رسیدگی و حل مشکلات کارگران مسیر بی‌آرتی تبریز

شهردار تبریز از رسیدگی به پرداخت‌های کارگران کارت‌زن مسیر بی آر تی و بهبود شرایط کاری آنان خبر داد.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر با اشاره به وجود خلاهای قرارداد موجود با کارگران کارت‌زن مسیر بی آرتی، اظهار کرد: خدمات شارژ و کنترل بلیت مسیر بی‌آرتی به پیمانکار به صورت حجمی واگذار شده و شهرداری تبریز، فقط پیگیر اخذ بهینه خدمات خریداری شده براساس این قرارداد است که متاسفانه با توجه به مشکلات عدیده ایجاد شده برای کارگران در این مورد، اخیراً جلسه‌ای با تنی چند از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه سهند داشتیم و تلاش می‌کنیم مشکلات این عزیزان در کمترین زمان ممکن حل شود.

وی افزود: پس از این جلسه، شخصاً در چندین ایستگاه مسیر بی‌آرتی حضور پیدا کرده و از نزدیک و بدون واسطه، مشکلات و حرف‌های این عزیزان را شنیدم. از طرفی به صورت دقیق میزان حقوق دریافتی، ساعات کاری، نحوه برخورد پیمانکار و سایر اطلاعاتی را که در حل کردن مشکل این عزیران نیاز بود، به صورت دقیق بررسی کردم.

وی، ضمن تشکر از دغدغه بسیج دانشجویی دانشگاه سهند در خصوص احصای نیازهای به‌حق کارگران بی‌آرتی، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه طبق قرارداد موجود، پرداخت حقوق کارگران بی‌آرتی برعهده شرکت پیمانکار است، به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی موقت ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تبریز و تصویب شورای اسلامی شهر در خصوص پرداخت کمک هزینه، شهرداری تبریز کمک هزینه تصویب شده را بدون دخالت پیمانکار به حساب تک‌تک کارگران طرف قرارداد پیمانکار واریز کرد.

شهردار تبریز گفت: در ادامه حمایت‌های شهرداری از کارگران مسیر بی‌آرتی، مقرر شده هفته آینده از بسته‌های کمک معیشتی «پویش رحمت»، به این عزیزان داده شود.

وی تشریح کرد: از اداره کار نیز می‌خواهیم تمهیداتی فراهم کند تا هم بر قراردادهایی که شهرداری و سایر دستگاه‌ها با افراد منعقد و خدمات خرید می‌کنند و هم نحوه برخورد پیمانکاران دارای پروانه فعالیت از اداره کار با کارگران، مورد  بازرسی و نظارت بیشتر قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با اشاره به ضرورت اهمیت حل اساسی و ریشه‌ای مشکلات کارگران شاغل در مسیر بی‌آرتی یادآور شد: با توجه به اینکه مدت قرارداد مسیر بی‌آرتی رو به اتمام است، در مناقصه آتی سعی می‌کنیم موارد پیش‌بینی نشده و مدت ساعات کاری را در قرارداد جدید لحاظ کنیم؛ همچنین در صورت ارائه مجوزهای قانونی از طرف نهادهای مسئول و ذی‌صلاح، تمامی حقوق کارگران مستقیم به حساب آنها واریز شود تا شرکت‌های پیمانکاری امکان دخل و تصرف در پرداخت‌ها را نداشته باشند.

  • منبع خبر : ایسنا