رسیدگی به بیش از ۲۳ هزار پرونده قضایی در هشترود طی سالجاری
رسیدگی به بیش از ۲۳ هزار پرونده قضایی در هشترود طی سالجاری

رئیس دادگستری هشترود گفت: در سالجاری بیش از ۲۳ هزار پرونده در مجموعه قضایی شهرستان هشترود رسیدگی و بعد از صدور حکم مختومه شدند.

یوسف رضوی در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی، اظهار کرد: مجموعه دادگستری هشترود شامل بخش‌های متفاوتی است که شورای حل اختلاف نیز در کنار این مجموعه  به کار خود ادامه می‌دهد و در جهت برقراری صلح و امنیت به تلاش خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: کل پرونده‌های ورودی به مجموعه قضایی شهرستان ۲۳۷۷۰ پرونده در سالجاری بوده و چند صد پرونده نیز از سال های قبل مانده بود که منجر به صدور حکم شده است.

وی بیان کرد: مهم ترین پرونده‌هایی که بیشترین زمان رسیدگی در دادگستری هشترود را به خود اختصاص داده است، شامل نزاع دسته جمعی، توهین و افترا بوده است که اکثرا منجر به صلح و سازش شده است.

وی، از بخشش ۴۰ میلیارد ریال دیه و مهریه ۱۱۴ سکه خبر داد و گفت: نزدیک به ۹ میلیارد تومان از پرونده‌های موجود منجر به بخشش و صلح و سازش شده است.

وی اضافه کرد: با تلاش مجموعه دادگستری در سال گذشته ۳۲ پرونده طلاق که از طرف زوج و زوجه به دادگستری رسیده بود با تلاش کارکنان و قضات این مجموعه منجر به صلح و سازش و برگشت به زندگی مشترک شده است.

این نماینده عالی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: شهرستان هشترود در سال گذشته حائز رتبه دوم در رسیدگی به پرونده‌ها شد و قاضی نمونه استان نیز به اسم پیمان شیرزاد از مجموعه قضائی هشترود انتخاب شد.

وی همچنین از رسیدگی فوری به پرونده‌ها  در ۱۴ روز کاری در این مجموعه قضایی خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب هشترود نیز در این جلسه گفت: خبرنگاران بازوی توانمند حاکمیت هستند و در جهت کم کردن آسیب‌های اجتماعی به صورت شبانه روزی تلاش می کنند. 

به گزارش نهال امید ، سهیل قشلاقی افزود: بنا بر وظیفه ذاتی قوه قضائیه مبنی بر اجرای عدالت، اکثر کارهای قضایی در سکوت خبری انجام می گیرد اما کارهایی که لازم است به اطلاع عموم رسانده شود توسط تیم رسانه‌ای موجود در شهرستان به خبرگزاری‌ها و سایر مطبوعات ارسال می‌شود تا در اختیار عموم قرار گیرد.