رتبه نخست استانی بناب در تخصیص و جذب اعتبارات بازآفرینی
رتبه نخست استانی بناب در تخصیص و جذب اعتبارات بازآفرینی

معاون بازآفرینی، مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از کسب رتبه نخست استان در تخصیص و جذب اعتبارات بازآفرینی توسط شهرستان بناب خبر داد.

به گزارش نهال امید، مهدی اسحقی نژاد در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بناب با اشاره به اعتبار ۴۷۷ میلیارد ریالی آذربایجان شرقی در سال گذشته برای بازآفرینی سکونتگاه های غیررسمی اظهار کرد: سهم شهرستان بناب از این مبلغ ۳۸ میلیارد ریال است.

وی به سیاست های موفق شهرستان بناب در اجرای طرح های بازآفرینی در سکونتگاه های غیررسمی اشاره کرد و افزود: به خاطر مشارکت بالای مردم شهرستان در این خصوص، قرار شده بناب را به عنوان شهر پایلوت کشوری مطرح کنیم و این نشان می دهد که پتانسیل و ظرفیت لازم در مسئولان و مردم شهرستان بناب برای بهبود مناطق فوق وجود دارد.

اسحقی نژاد گفت: متقاضیانی که ساکن بافت فرسوده، تاریخی و ناکارآمد شهری بوده و پروانه ساختمانی گرفته اند، می توانند از تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با سود ۹ درصد استفاده کنند و تاکنون در سطح استان ۳ هزار و ۵۰۰ واحد را جهت استفاده از این تسهیلات معرفی کرده ایم و بانک عامل نیز بانک مسکن است.

فرماندار بناب نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از یک هزار و ۴۰۰ هکتار محدوده شهری بناب ۴۷۰ هکتار را بافت های فرسوده و ناکارآمد تشکیل می دهند، گفت: ۴۰ درصد جمعیت شهری بناب در این مناطق ساکن هستند.

امین رفیعی تاکید کرد: در ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی نباید شهرداری به تنهایی در میدان باشد، بلکه تمامی دستگاه ها و مردم نیز باید پای کار باشند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اهتمام مسئولین برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی گفت: بنده در دوره نهم مجلس نیز نسبت به این موضوع و جلسات آن حساسیت ویژه داشتم و امیدوارم حداقل ماهیانه و یا دو ماهانه با تشکیل منظم جلسات ستاد بازآفرینی، شاهد خروجی های خوبی باشیم و لازم است این کارگروه در کنار توجه به مسائل عمرانی در خصوص کیفیت زندگی، آموزشی، فرهنگی و بالا رفتن میزان درآمد ساکنین این محلات نیز اهتمام لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی با تأکید بر ضرورت راه اندازی کمیته های مردمی در این محلات گفت: باید از ظرفیت بالای مردم و ساکنین محلات استفاده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نهایی شدن طرح جامع بناب طی روزهای آتی افزود: بعد از ابلاغ طرح جامع با نصب نیوجرسی، مانع گسترش و توسعه سکونتگاه های غیررسمی خواهیم شد و بعد از ابلاغ طرح جامع باید از ادامه ساخت و سازهای بی رویه و غیرقانونی جلوگیری شود.

شهرستان بناب با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۵ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده و مردم ایران شهرستان به مشارکت بالا در مسایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی معروف هستند.

  • منبع خبر : ایرنا