رایزنی‌ برای افزایش سهم آذربایجان شرقی از بودجه سال آینده
رایزنی‌ برای افزایش سهم آذربایجان شرقی از بودجه سال آینده

استاندار آذربایجان شرقی از ارائه لایحه پیشنهادی بودجه استان در سال ۱۴۰۰ به سازمان برنامه و بودجه کشور طی هفته آینده خبر داد و گفت: با همراهی و کمک نمایندگان استان در مجلس، رایزنی‌های لازم برای افزایش سهم استان از بودجه سال آینده را انجام خواهیم داد. محمدرضا پورمحمدی در جلسه ویدئوکنفرانسی شورای برنامه‌ریزی و […]

استاندار آذربایجان شرقی از ارائه لایحه پیشنهادی بودجه استان در سال ۱۴۰۰ به سازمان برنامه و بودجه کشور طی هفته آینده خبر داد و گفت: با همراهی و کمک نمایندگان استان در مجلس، رایزنی‌های لازم برای افزایش سهم استان از بودجه سال آینده را انجام خواهیم داد.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه ویدئوکنفرانسی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: جایگاه فعلی استان در بهره‌مندی از بودجه سالیانه کشور، متناسب با شاخص‌هایی همچون جمعیت، محرومیت و دوری از پایتخت نیست که باید برای بهبود این جایگاه تلاش کنیم.
 
وی خواستار شفافیت بیشتر در فرآیند بودجه‌نویسی کشور شد و گفت: خوشبختانه استان از لحاظ وصول درآمدهای مالیاتی، رتبه بسیار خوبی دارد، اما بهره‌مندی از بودجه، متناسب با این موضوع نیست.
 
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی استان در روزهای آینده به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال می‌شود، افزود: با کمک و همراهی نمایندگان مجلس رایزنی‌های لازم برای افزایش سهم استان از بودجه انجام می‌شود.
 
پورمحمدی افزود: حجم عظیمی از بودجه سالانه استان، صرف پرداخت حقوق و سایر هزینه‌های جاری می‌شود که امیدواریم سیاست‌های لازم برای تامین اعتبار اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، تکمیل زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی و شیوع بیماری کرونا برای مردم و دولت، گفت: مقابله با بیماری کرونا و مراقبت از سلامت مردم در کنار مسائل معیشتی و اقتصادی، دغدغه اصلی دولت در شرایط کنونی است و از هیچ تلاشی برای تأمین همزمان سلامت و معیشت، دریغ نمی‌کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا