راه ارتباطی ۴۵۰ روستای آذربایجان‌شرقی مسدود است
راه ارتباطی ۴۵۰ روستای آذربایجان‌شرقی مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی ارتفاع برف در برخی جاده‌ها را تا ۴۰ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: راه ارتباطی ۴۵۰ روستای استان مسدود است.

اروجعلی علیزاده روز دوشنبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه هم اکنون کولاک شدید در گردنه‌های شیبلی، سرچم، سامبران، سائین جریان دارد، اظهار کرد: به دنبال بسته شدن آزاد راه تبریز- زنجان به ۵۰۰ دستگاه انواع خودروی سواری، کامیون، تریلی و اتوبوس امدادرسانی صورت گرفت.

وی افزود: در طول مدت زمان بسته شدن آزاد راه از هر دو سمت زنجان  و تبریز، با ۱۵ دستگاه خودروی کمکی اقدام به انتقال ۸۵ نفر از افراد نیازمند به راهدارخانه‌ها و بستان‌آباد شده است.

علیزاده با اشاره به هدایت ترددهای آزاد راه تبریز- زنجان به سمت جاده قدیم، گفت: تخلیه آزاد راه از خودروهای گرفتار تا ساعت ۱۰ صبح دیروز نهایی شد و حوالی بعد از ظهر شاهد بازگشایی کامل این مسیر شریانی بودیم.

وی با اشاره به اینکه در ساعات اولیه بارش بیش از ۸۰ درصد راه‌های روستایی استان مسدود شده بود، افزود: بازگشایی راه‌های روستایی همزمان با امدادرسانی‌های انجام شده در آزاد راه انجام شد و اکنون نزدیک به ۴۵۰ راه روستایی مسدود در سطح استان وجود دارد که ساکنان این تعداد روستاها نیز تا پایان روز به راه‌های ترددی دسترسی خواهند داشت.

علیزاده درباره اکیپ‌های مستقر در راه‌های استان نیز گفت: در حال حاضر ۴۶۶ دستگاه برف روب به همراه یک هزار و ۱۰۰ نفر از همکاران در سطح جاده‌های استان در حال بازگشایی و برف روبی مسیرها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از هموطنان خواست به هیچ عنوان وجود برف و کولاک در جاده‌ها را دست کم نگیرند و از انجام هرگونه سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز به سفر در جاده‌ها حتما وسایل گرمایشی و ایمنی را در این مسافرت‌ها همراه خود داشته باشند.

آذربایجان‌شرقی با ۱۴ هزار کیلومتر جاده که ۱۰ هزار کیلومتر آن راه روستایی و ۴ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه را شامل می‌شود یکی از استان‌های دارای راه زیاد کشور محسوب می‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا