راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی نتیجه نگاه ویژه دولت به روستاهاست
راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی نتیجه نگاه ویژه دولت به روستاهاست

معاون فرماندار هشترود گفت: راه‌اندازی و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی، نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت به روستاها و شادابی و سلامت جامعه است. اکبر انبارته روز سه شنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری از خانه ورزش روستای عمودیزج  این شهرستان اظهار کرد: تاسیس خانه های ورزش روستایی طرحی نو در ترویج ورزش و ایجاد شادابی […]

معاون فرماندار هشترود گفت: راه‌اندازی و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی، نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت به روستاها و شادابی و سلامت جامعه است.

اکبر انبارته روز سه شنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری از خانه ورزش روستای عمودیزج  این شهرستان اظهار کرد: تاسیس خانه های ورزش روستایی طرحی نو در ترویج ورزش و ایجاد شادابی در میان روستاییان و پیشگیری از بزه های اجتماعی است و کمک شایانی به استعدادیابی و ورزش قهرمانی در روستاها می کند.

وی گفت: راه اندازی خانه های ورزش روستایی، خدمتی دیگر در جهت توسعه ورزش و ایجاد عدالت در روستاهاست، طرحی که با استفاده از فضای های بلا استفاده موجود در روستاها و تجهیز آنها به امکانات ورزشی، می کوشد نیاز های جوانان روستایی را به بهره گیری از امکانات ورزشی برآورده کند.
وی افزود: تلاش می شود با ایجاد نشاط در بین روستاییان و پاسخگویی به نیاز های اولیه آنها، علاوه بر توسعه تندرستی در بین ساکنان روستاها، از تمایل و انگیزه افراد به بروز رفتار های پرخطر و آسیب های اجتماعی نیز می کاهد.
انبارته هدف از تاسیس خانه های ورزش روستایی را تاثیر این مکان ها در کاهش مهاجرت ها و آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد به مواد مخدر و شناسایی ورزشکاران نخبه عنوان کرد و گفت: در ایام زمستان که بسیاری از روستائیان با بیکاری مواجه هستند، این خانه های ورزش می توانند، اوقات آنها را پرکند و مانع کشیده شدن آنها به انواع بزه های اجتماعی شود.
وی اظهار کرد: همچنین بسیاری از مدارس روستایی هم که فاقد امکانات و حتی معلم ورزش هستند، می توانند با هماهنگی با دهیاران، از این تجهیزات ورزشی استفاده کنند و ساعات ورزش خود را در آن سپری کنند.

  • منبع خبر : ایرنا