رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی: خود را متعهد به اهداف شهدا می‌دانیم
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی: خود را متعهد به اهداف شهدا می‌دانیم

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم و خاطرات آنان باید مستندسازی شود، گفت: هر کدام از رفتارها و اخلاقیات شهدا چراغ راهی برای آینده است و دستگاه قضا خود را متعهد به اهداف و آرمان‌های شهدا می‌داند.

به گزارش نهال امید، موسی خلیل اللهی در دیدار با خانواده شهید احمد مقیمی، رئیس ستاد تیپ یک لشکر ۳۱ عاشورا در دوران هشت سال دفاع مقدس، با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، اظهار کرد: اگر امروز شاهد اقتدار و امنیت و تقویت شعائر انقلاب اسلامی در کشورمان هستیم و انقلاب اسلامی را صادر می کنیم بخش عمده ای از آن را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم.

وی خاطرنشان کرد: البته بیش از شهدا مدیون خانواده شهدا به خصوص پدران و مادرانی هستیم که با پیروی از سید الشهدا ابا عبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا برای دفاع از میهن اسلامی جگرگوشه های خود را راهی جبهه های حق علیه باطل کردند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه مسوولان در مقابل شهدا و خانواده شهدا متعهد هستند، گفت: دستگاه قضایی نیز خود را متعهد به ادامه اهداف و آرمان آنها یعنی حل مشکلات مردم، تامین عدالت و حفظ کرامت مردم می داند.

وی با اشاره به خاطرات خانواده شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، تاکید کرد: خاطرات شهدا باید در قالب آثار مکتوب و تصویری مستند سازی شود، چرا که هر کدام از رفتارها و اخلاقیات شهدا چراغ راهی برای آینده است.

خلیل اللهی خاطرنشان کرد: آرمان ها و اهداف شهدا باید برای نسل جوان حاضر تبین و نسل های  آینده در قالب آثار مختلف ارائه شود. 

شهید احمد مقیمی، رئیس ستاد تیپ یک لشکر ۳۱ عاشورا در دوران هشت سال دفاع مقدس، ۲۵ فروردین سال ۱۳۶۵ طی عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نایل شد.

آذربایجان شرقی در هشت سال دفاع مقدس نزدیک به ۱۰ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

  • منبع خبر : ایرنا