رئیس خانه صمت ایران: ضریب بیکاری در برخی استان‌ها با همکاری دستگاه قضا صفر شد/ ارز ۴۲۰۰ تومانی صرف رفع مایحتاج کارگران نشد
رئیس خانه صمت ایران: ضریب بیکاری در برخی استان‌ها با همکاری دستگاه قضا صفر شد/ ارز ۴۲۰۰ تومانی صرف رفع مایحتاج کارگران نشد

به گزارش نهال امید:رئیس خانه صمت ایران با بیان اینکه گفت: ارز نیمایی و ارز ۴۲۰۰ تومانی فراوان است، اما نشد که یک مقدار از آن در جهت رفع مایحتاج کارگران صرف شود.

رئیس خانه صمت ایران: ضریب بیکاری در برخی استان‌ها با همکاری دستگاه قضا صفر شد/ ارز ۴۲۰۰ تومانی صرف رفع مایحتاج کارگران نشد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری میزان گفت‌وگویی با عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه «صنعت، معدن و تجارت» ایران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.
 


رشد چشمگیر فعالیت واحد‌های تولیدی در سال ۹۹

– می‌توانم بگویم که در سال ۹۸ حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از واحد‌های صنعتی ما فعال بودند.

– ۳۰ درصد با تمام ظرفیت کار می‌کردند، اما به لطف خدا در سال ۹۹ این تعداد رشد چشمگیری داشت.

– مصرف برق جامعه صنعتی ما در سال ۹۹ رشد خیلی چشمگیری داشته که این نشانده فعالیت زیاد این واحد‌ها بوده است.

دیگر لازم نیست فریاد بزنیم مردم از تولیدات داخلی استفاده کنند

– یک زمان فریاد می‌زدیم تا مردم از تولیدات داخلی استفاده کنند، اما امروز نیازی به این کار نیست و کیفیت تولید در کشور هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی به حدی رشد کرده که افراد خود به استقبال استفاده از کالاهای تولید داخل می‌روند.

– در ابتدای سال ۹۹ در شرایط کرونا، خیلی از کشورهای ثروتمند صنعتی دچار مشکل شدند، ولی کمتر فروشگاه ما بود که خالی از کالا شد و یا اصلاً نشد که این نشانده رشد چرخه صنعتی ماست.

– اگر بخواهیم جهش را به عنوان یک تغییر حساب کنیم در ارتباط با فرمایش مقام معظم رهبری در موضوع جهش تولید، اتفاق‌های بسیار خوبی در ابتدای سال ۹۹ افتاد؛ خیلی از واحدهای تولیدی ما تغییر خط دادند فقط به جهت اینکه به مردم خدمت کنند. 

قرارگرفتن قوه قضاییه در کنار جامعه صنعتی و معدنی یکی از اتفاقات مهم بود

– نمی‌شود که ما به اقتصاد مقاومتی برسیم، جهش تولید داشته باشیم و بخواهیم تغییر کنیم، ولی پشتوانه قضایی نداشته باشیم.

– این نیاز احساس شد که قوه قضاییه باید به کمک تولید بیاید لذا ورود قوه قضاییه به کنار جامعه صنعتی و معدنی یکی از اتفاقات مهم بوده است.
 
– معدنی داشتیم که سال‌ها تعطیل و معطل مانده بود، اما آقای سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور که بنده ایشان را یک عارف در ارتباط با حوزه تولید می‌دانم آنچنان پایداری و ایستادگی کرد تا این معدن مجدداً فعال شود.

– ستاد‌های تسهیل با حضور و همراهی قوه قضاییه قوت گرفت. خیلی از مصوبات ستادهای تسهیل توسط بانک‌ها اجرایی نمی‌شد، اما امروز نمایندگان قوه قضاییه در ستادهای رفع موانع تولید و ستادهای تسهیل حضور مستقیم دارند.

کاهش ضریب بیکاری با همکاری دستگاه قضا

– قوه قضاییه همراهی بسیار خوبی با خانه «صنعت، معدن و تجارت» داشته که نتایج آن به خوبی در جامعه هدف قابل مشاهده است.

– در بحث پیشگیری نیز همراهی دستگاه قضایی با جامعه صنعتی کشور موجب شد تا ضریب بیکاری در برخی استان‌ها و شهرستان‌های کشور که در سالیان گذشته آمار اعتیاد در آن‌ها بالا بوده صفر شود.

– بحمدالله به واسطه امنیتی که جامعه صنعتی پیدا کرد و متوجه شد که پشتوانه‌ای به عنوان قوه قضاییه دارد و دادستانی و دادگستری یک استان همراهش است فریادش بلند شده و نسبت به اشتباهات حرف دارد.

حمایت از تولید یعنی حمایت از مردم/  ارز ۴۲۰۰ تومانی صرف رفع مایحتاج کاگران نشد

– حمایت از تولید حمایت از مردم، کارگر و کارفرماست؛ در شرایطی که دولت به دنبال افزایش تولید و رونق آن است کارگران ما باید از لحاظ روحی، روانی و معیشتی تأمین باشند.

– ارز نیمایی و ارز ۴۲۰۰ تومانی فراوان است، اما نشد که یک مقدار از آن در جهت رفع مایحتاج کارگران صرف شود.

– همین امسال هم که همه معتقدیم حقوق‌ها افزایش داشته کارگران ما از نظر معیشتی دچار مشکل هستند چراکه هزینه‌های زندگی از جمله اجاره بهای خانه‌ها افزایش پیدا کرده است.

– امروز دو ضلع تولید یعنی کارگر و کارفرما در شرایط مسالمت آمیز در حال کار کردن با یکدیگرند، اما دولت، حمایت لازم را از هر دوی آن‌ها ندارد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس