دولت‌های متکی به درآمد نفتی، انگیزه‌ای برای کنترل واردات ندارند
دولت‌های متکی به درآمد نفتی، انگیزه‌ای برای کنترل واردات ندارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش شدید درآمدهای نفتی و محدود شدن منابع ارزی دولت، گفت: دولت‌هایی که بخش اعظمی از درآمدهای خود را از طریق صدور یک یا چند ماده خام به دست می‌آورند و از نعمت درآمدهای نفتی برخوردار هستند، هیچ انگیزه‌ای برای کنترل واردات ندارند.

به گزارش نهال امید، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: امروز دولت ناگزیر از محدودیت واردات کالاهای غیرضروری و مشابه داخلی بوده و این راهبرد در سال جاری به صورت سخت گیرانه دنبال می‌شود.

وی با بیان این‌که سال ۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نام گذاری شده در ادامه عناوین اقتصادی سال‌های دهه ۹۰ انتخاب شده است، بیان کرد: تشدید تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا ویروس بیش از پیش توجه به تقویت بنیه تولید ملی را ضروری کرده است.

وی تصریح کرد: خروج بسیاری از برندهای خارجی از بازار ایران به واسطه تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌های اقتصادی که سهم قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص داده بودند، چنان فضا را برای حضور تولیدکنندگان داخلی مساعد کرده که در برخی از تولیدات داخلی شاهد رشد قابل توجهی نیز هستیم.

  • منبع خبر : ایسنا