دهیاران، نمایندگان دولت در روستاها هستند
دهیاران، نمایندگان دولت در روستاها هستند

دهیاران، نمایندگان دولت در روستاها هستند و باید منزلت دهیاران حفظ شود چرا که؛ دهیاران به عنوان رئیس اجرائی روستا به حساب می‌آیند.

به گزارش نهال امید ، علیرضا توری در همایش دهیاران بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود، خاطرنشان کرد: تمامی روستاها همراه با تمامی مسئولان به صورت میدانی بازدید شده و حل مشکلات مناطق روستایی با اولویت بندی در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هر خانه روستایی که در روستاها به صورت مجاز و غیر مجاز ساخته شده است باید مجهز به انرژی‌های موجود در منطقه باشد و مسئولان ادارات خدمات رسان موظف به خدمت بیشتر به مردم هستند.

وی اظهار کرد: از دهیاران می‌خواهم در جهت خدمت به روستای خود منتظر اعتبارات از طرف دولت نباشند و با کمک گرفتن از گروه‌های جهادی و با استفاده از ظرفیت جوانان روستا، در آبادانی روستای خود بیش از پیش تلاش کنند.

وی یادآور شد: مسیر روستایی آلاقه و درینسو که راه ارتباطی چند صد روستا در شهرستان‌های هشترود و مراغه است بهسازی و اسفالت ریزی می‌شود.

وی از اختصاص وام مسکن روستایی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان برای ایحاد شغل‌های خرد در شهرستان هشترود خبر داد.

بخشدار نظرکهریزی نیز در این مراسم، گفت: مشکلات روستاهای بخش نظرکهریزی با بازدید فرماندار و سایر مسئولان ادارات احصا شده و در نوبت پیگیری و حل مشکلات قرار گرفته است.

سعید سیفی، اظهار کرد: در ۳۱ روستای بخش نظر کهریزی پروژه‌های زیادی به انجام رسیده است اما با این حال باز هم نواقصاتی در اکثر روستاها وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبارات خاص است.

وی اضافه کرد: همکاری دهیاران با ادارات خدمات رسان در جهت ارائه خدمات بیشتر و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز باید به یک فرهنگ تبدیل شود. 

وی ادامه داد: با تخصیص اعتبارات لازم، ساماندهی ماشین آلات دهیاری‌ها در دستور کار بخشداری نظر کهریزی قرار گرفته است. 

سیفی یادآور شد: ساختمان‌های غیر مجاز که در محدوده خارج از روستاها واقع شده بود با کمک فرماندار به محدوده روستاها الحاق می‌شود تا ادارات خدمات رسان به راحتی بتوانند به این بزرگواران خدمات ارائه کنند.

بر اساس این گزارش، در پایان مراسم از خبرنگاران ایسنا(محمد محرومی) و صدا و سیما(جلیل دینمحمدی) به علت پوشش خبری مناسب تحلیل شد.