دلایل اصلی قطعی مکرر آب در نقاط مختلف تبریز
دلایل اصلی قطعی مکرر آب در نقاط مختلف تبریز

معاون بهره برداری و توسعه‌ی آب شرکت آب و فاضلاب استان دلایل اصلی قطعی مکرر آب در نقاط مختلف تبریز را تشریح کرد.

به گزارش نهال امید، محمد خانی در خصوص علل قطعی مکرر آب در مناطق مختلف تبریز، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی، مصرف آب توسط مردم آذربایجان شرقی به ویژه در کلانشهر تبریز ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر این‌که اکنون مردم بیش از حد نرمال آب مصرف می‌کنند، افزود: با توجه به این‌که منابع استحصال آب تبریز محدود بوده و  امکان افزایش منابع آبی نیز وجود ندارد، مردم باید مصرف آب خود را مدیریت کنند.

معاون بهره برداری و توسعه‌ی آب شرکت آب و فاضلاب استان افزود: با این‌که منابع استحصال آب تبریز محدود است ولی سال‌های گذشته این میزان آب جوابگوی مصرف مردم بود، اکنون نیز با صرفه جویی مردم در مصرف آب، می‌توان با همان میزان منابع، نیاز آبی مردم برطرف کرد.

وی بیان کرد: مردم برای رعایت مسائل بهداشتی آب مصرف کنند ولی در مقابل از مصرف آب در موارد غیرضروری و غیربهداشتی مانند شستن خودرو، حیاط خانه و آبیاری باغچه خودداری کنند.

وی مدیریت مصرف آب توسط مردم را تنها راه چاره برای جلوگیری از قطعی آب دانست و گفت: عدم رعایت و مصرف بیش از حد شهروندان از آب، باعث قطعی مکرر آب می‌شود، مردم در طول تابستان که پیک مصرف آب است، باید مراعات کنند.

خانی افزود: طبق آمارها، امسال میزان مصرف آب نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، افزایش یافته است، مصرف نرمال آب برای هر فرد در روز ۲۰۰ لیتر است در حالی که اکنون هر فرد ۲۶۰ لیتر آب در روز مصرف می‌کنند.

وی تاکید کرد: منابع آبی تبریز از سد زرینه رود، سد نهند و چاه‌های دامنه‌ی کوه سهند تامین می‌شود، تمامی منابع آبی با آخرین ظرفیت در حال بهره برداری هستند حتی به دلیل این‌که با ظرفیت تکمیل مورد استفاده قرار می‌گیرند در اکثر موارد دچار حادثه‌ از جمله قطعی برق و خرابی پمپ می‌شویم.

  • منبع خبر : ایسنا