دفتر نمایندگی اوقاف ناحیه ۳ شهرستان تبریز افتتاح شد
دفتر نمایندگی اوقاف ناحیه ۳ شهرستان تبریز افتتاح شد

با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، دفتر نمایندگی اوقاف ناحیه ۳ شهرستان تبریز که ویژه موقوفات قایم مقام فراهانی است، افتتاح شد. صبح امروز دوشنبه و در پنجمین روز از دهه وقف با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ساختمان اداری ناحیه ۳ اداره کل استان ویژه موقوفات قائم مقام […]

با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، دفتر نمایندگی اوقاف ناحیه ۳ شهرستان تبریز که ویژه موقوفات قایم مقام فراهانی است، افتتاح شد.

صبح امروز دوشنبه و در پنجمین روز از دهه وقف با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ساختمان اداری ناحیه ۳ اداره کل استان ویژه موقوفات قائم مقام فراهانی افتتاح شد.

به گزارش نهال امید، حجت الاسلام والمسلمین سیدشهاب الدین حسینی در جریان این افتتاح در خصوص نواحی سه و چهار اوقاف تبریز گفت: در راستای خدمت رسانی به مردم و با توجه به گستردگی موقوفات قائم مقام فراهانی و ربع رشیدی، نواحی سه و چهار با اخذ مجوز از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در داخل محوطه اداره کل استان افتتاح شد که ناحیه سه مختص موقوفات قائم مقام فراهانی و ناحیه چهار مربوط به موقوفات ربع رشیدی است.

وی با بیان اینکه قسمت های مختلف این ساختمان در راستای خدمت رسانی به مردم و در دسترس قرار گرفتن همکاران بصورت پیشخوانی ساخته شده است، ادامه داد: موقوفات قائم مقام فراهانی با بیش از ۳۸ هزار هکتار و موقوفات ربع رشیدی نیز در چندین شهرو استان از جمله کرمان، اصفهان، شیراز، همدان، قم، بندرعباس و ولایت آذربایجان قرار دارد.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اینکه اراضی موقوفات قایم مقام فراهانی بخشی از محدوده جاده تبریز-صوفیان شامل می‌شود، اظهارکرد: دبیرخانه ناحیه چهار نیز به صورت همزمان به عنوان دبیرخانه کشوری در هشت استان پراکندگی دارد و پیگیری امورات ربع رشیدی به عنوان اولین موقوفه ثبت جهانی و بزرگترین موقوفه ایران اسلامی را برعهده خواهد داشت.

گفتنی است؛ ساختمان ناحیه سه اداره اوقاف و امورخیریه تبریز در متراژ ۱۳۵ متر و یک طبقه در داخل محوطه اداره کل استان افتتاح شد.

  • منبع خبر : ایسنا