دعوت از هنرمندان آذربایجان شرقی برای قصه خوانی به کودکان سرطانی
دعوت از هنرمندان آذربایجان شرقی برای قصه خوانی به کودکان سرطانی

به گزارش نهال امید، بهناز آسنگری افزود: هنرمندان یاور کودکان مبتلا به سرطان با پیوستن به این رویداد فرهنگی، قصه‌های کوتاه کودکانه را در دوران شیوع کرونا هر شب از طریق ویدئو در اینستاگرام این سازمان، به خانه‌های کودکان ایرانی می‌برند. وی ادامه داد: این سازمان در تمام سال‌های فعالیت خود تلاش کرده است تا […]

به گزارش نهال امید، بهناز آسنگری افزود: هنرمندان یاور کودکان مبتلا به سرطان با پیوستن به این رویداد فرهنگی، قصه‌های کوتاه کودکانه را در دوران شیوع کرونا هر شب از طریق ویدئو در اینستاگرام این سازمان، به خانه‌های کودکان ایرانی می‌برند.

وی ادامه داد: این سازمان در تمام سال‌های فعالیت خود تلاش کرده است تا با ایجاد فضایی شاد، کودکانه و روحیه‌بخش، فرآیند درمان را برای کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان راحت‌تر کند و کیفیت زندگی ایشان را در تمامی مراحل درمان ارتقا بخشد.

آسنگری اظهار کرد: از این رو حدود ۱۰ سال است که ترالی کتاب در بیمارستان محک و برخی دیگر از بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنکولوژی کودک در تهران، فعالیت می‌کند.

وی گفت: هر ماه تقریبا یکهزار کتاب متناسب با گروه‌های سنی و علایق کودکان از سوی روان‌شناسان انتخاب و به کودکان محک اهدا می‌شود.

مدیر واحد خدمات حمایتی موسسه خیریه محک با بیان اینکه در این رویداد هنرمندان، شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان همراه محک شده‌اند، ادامه داد: رویداد یک هفته قصه‌خوانی با محک از روز ۱۷ تیر آغاز می‌شود و قصه‌خوانی فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان و هنرمندانی چون عزت‌الله الوندی، حسن معجونی، آزاده مؤیدی‌‎فرد، بهار کاتوزی و الکا هدایت هر شب در اینستاگرام رسمی محک (mahakcharity) پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: به امید اینکه قصه‌های زیر سقف محک، قصه بهبودی کودکان مبتلا به سرطان باشد آرزو می‌کنیم روزی همه ما بتوانیم با هم بخوانیم “بالا اومدیم ماست بود، قصه ما راست بود، پایین اومدیم دوغ بود، غُصه‌هامون دروغ بود”.