دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز در شهرستان ورزقان
دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز در شهرستان ورزقان

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز در شهرستان ورزقان خبر داد. سرهنگ کاظم داداشی، ضمن اعلام این خبر، گفت: به دنبال گزارشات تلفنی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در محل تپه سغندل، طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت شهرستان با شناسایی محل موردنظر و حضور در منطقه […]

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز در شهرستان ورزقان خبر داد.

سرهنگ کاظم داداشی، ضمن اعلام این خبر، گفت: به دنبال گزارشات تلفنی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در محل تپه سغندل، طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت شهرستان با شناسایی محل موردنظر و حضور در منطقه از ادامه حفاری جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: طی این عملیات که با همکاری نیروی انتظامی در تپه سغندل انجام شد، دو نفر به‌عنوان عامل حفاری غیرمجاز در حین انجام عملیات دستگیر و سه نفر دیگر متواری شدند و در ادامه این عملیات یک ابزار سنگی تاریخی و تعداد قطعه سفالی شکسته شده به همراه ابزارآلات حفاری غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا