دستگاه قضایی، پناهگاه مظلومان و ستم دیدگان است
دستگاه قضایی، پناهگاه مظلومان و ستم دیدگان است

امام جمعه اهر، دستگاه قضایی را ملجاء، پناهگاه و پشتیبان مظلومان و ستم دیدگان جامعه برشمرد و از تلاش‌های صادقانه و شبانه روزی دستگاه قضایی در احقاق حق مظلوم از ظالم قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام جواد حاجی زاده در جمع مسئولان شهرستان اهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، گفت: آیت‌الله بهشتی یکی از روحانیون مبارز، نستوه و جامع از همه جمیع جهات بود که مظلومانه به شهادت رسید و به تعبیر امام خمینی(ره) “بهشتی مظلومانه زیست و مظلومانه به شهادت رسید” و ۷۲ تن از یارانش نیز مظلومانه به شهادت رسیدند.

به گزارش نهال امید ، وی خدمت به مردم را از وظایف اصلی مسئولان و دستگاه قضایی ذکر کرد و افزود: خدمت به مردم بالاترین ثواب الهی بوده و انتظار داریم مسئولان و دستگاه قضایی هرچه در توان دارند در خدمت به این مردم و حل مشکلات آن‌ها تلاش کنند.

وی از تلاش شبانه روزی دستگاه قضایی شهرستان اهر در خدمت صادقانه به مردم شریف و نجیب این شهرستان تقدیر کرد و گفت: مومنان به سه خصلت نیاز دارند اولی توفیق؛ توفیق خدمت به مردم در دستگاه قضا و احقاق حق مظلوم از ظالم، دومی تقوا که از مهمترین خصلت ها بوده و باید قاضی تقوا، وجدان کار و ترس از خدا را سرلوحه کار قرار دهد و سوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه که باید قضات خیرخواه و نصیحت پذیر باشند. 

حاجی زاده افزود: مسئولان باید زندگی و سیره امامام معصومی(ع) را سرلوحه زندگی و کارهای خود قرار دهند چرا که امامان معصوم(ع) اسوه، راه و روش و فرمایش ایشان نیز برای همه ما درس است.

وی گفت: دستگاه قضایی یعنی منصب قضا و حکومت و به فرموده امام خمینی(ره) “اگر دستگاه قضا اصلاح شود بقیه امور و مسائل جامعه نیز اصلاح خواهد شد”، در واقع عیار و قدرت هر حکومتی، دستگاه قضا بوده که هرچقدر دستگاه قضایی قدرتمندتر باشد حکومت نیز قدرتمندتر است.

وی افزود: قضا، یکی از مهمترین ارکان حکومت اسلامی بوده و اساسی ترین وظیفه هر حکومت، فصل خصومت و رفع ماده نزاع بین شهروندان و تحقق عدالت در عرصه های گوناگون اجتماعی است و اگر دستگاه قضایی مبارزه با فساد را کنار بگذارد شاهد اتفاقات ناگوار در جامعه خواهیم بود.

امام جمعه اهر بر ضرورت تقویت باورهای دینی در جامعه تاکید کرد و خواستار توجه ویژه مسئولان و خانواده‌ها به این امر شد.

رئیس دادگستری اهر نیز در ادامه این جلسه حل مشکلات و مسائل تولیدکنندگان و معادن این شهرستان را توسط دستگاه قضایی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال منطقه مهم برشمرد. 

حجت الاسلام محمدعلی نظری هم‌چنین تکریم از ارباب رجوع را جزو سیاست‌های دستگاه قضایی در راستای اجرای سند تحول قضایی عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی در تکریم از ارباب رجوع به خصوص در حل مشکلات و رضایتمندی مراجعین کارنامه درخشانی دارد. 

وی در ادامه از معضلات اجتماعی اهر را مسائل و مشکلات خانواده‌ها برشمرد و افزود: امسال بیش از ۱۵۰ فقره در ماه ورودی پرونده اختلاف خانوادگی داشتیم که نشانگر تزلزل بیشتر بنیان خانواده نسبت به سال قبل است.