دسترسی به فناوری‌های نو باعث فلج‌شدن دشمن می‌شود
دسترسی به فناوری‌های نو باعث فلج‌شدن دشمن می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اگر با تلاش شبانه‌روز در دانشگاه‌ها و حوزه‌های فناوری، به این فناوری‌ها دسترسی پیدا کنیم، به‌ طور قطع دشمن نخواهد توانست قدمی بردارد و فلج خواهد شد. عزیز جوان‌پور در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری فناوری نانو با گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای به‌ویژه شهید محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: حرکت […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اگر با تلاش شبانه‌روز در دانشگاه‌ها و حوزه‌های فناوری، به این فناوری‌ها دسترسی پیدا کنیم، به‌ طور قطع دشمن نخواهد توانست قدمی بردارد و فلج خواهد شد.

عزیز جوان‌پور در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری فناوری نانو با گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای به‌ویژه شهید محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: حرکت مذبوحانه رژیم صهیونیستی نشان داد که آن‌ها از قوی ‌شدن و رسیدن به فناوری‌ها نوین توسط جمهوری اسلامی می‌ترسند و هر چه ایران اسلامی قوی‌تر می‌شود و به فناوری‌های برتر دسترسی پیدا می‌کند، وحشت آن‌ها زیاد می‌شود و این ترور نیز نشان از وحشت دشمنان از رشد و تعالی کشور به همت جوانان و رهبر عزیز انقلاب است.

وی با بیان این‌که قطعا خون شهدای ما به راه تعالی کشور سرعت خواهد بخشید، افزود: جوانان ما هر روز با انگیزه بیشتر به راه خود ادامه می‌دهند و با توان بیشتر در این عرصه‌های علمی حضور می‌یابند.

وی گفت: دشمنان در اوایل انقلاب با هدف قراردادن سران سیاسی ما خواستتند تا نظام جمهوری اسلامی را به سقوط بکشانند؛ اما دیدیم که انقلاب تثبیت شد و جنگ هم نتوانست این نظام را به کنار ببرد و هر روز ما شاهد بالندگی این نظام هستیم.

ترور دانشمندان ایران ناشی از ترس دشمنان نظام است

جوان‌پور، ترور دانشمندان ایران را ناشی از ترس دشمنان نظام عنوان کرد و گفت: از آنجایی که در حوزه دفاعی می‌ترسند با ما مقابله کنند، بزدلانه به ترور دست می‌زنند.

وی بیان کرد: بنا به فرمایش و تأکید مقام معظم رهبری، اقتدار ما این است که در عرصه علم دارای توانمندی باشیم و آن‌ را در عرصه عمل در فناوری‌های جدید به‌کار گیریم و این امر به‌طور قطع شدنی است.

وی با بیان این‌که امروز افتخار جمهوری اسلامی این است که در عرصه نانو جزء کشورهای برتر است، تأکید کرد: کشور در عرصه هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و سایر عرصه‌ها حرف اول را می‌زند و این موضوع دشمنان را به هراس واداشته است.

این استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره فناوری نانو توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، ابراز کرد: علم تعطیل بردار نیست، چه کرونا باشد و چه هر وضعیتی باشد، نباید علم را کنار گذاشت.

وی با بیان این‌که اراده مصمم این دانشجویان نشان‌دهنده اراده جدی برای رسیدن به قله‌های والای علمی است، خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند که ایران اسلامی که سابقه تمدن بزرگ اسلامی را دارد به دروازه‌های تمدن ‌نوین رسیده است.

وی ادامه داد: افتخار جمهوری اسلامی این است که در کنار فشارها، تحریم‌ها، محدودیت و شیطنت‌ها، رشد علمی خود را هر روز بالاتر می‌برد و این موضوع دشمنان ما را خشمگین و وادار به این کرده است که دست به چنین کارهایی بزنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی در کشور و جهان، ابراز امیدواری کرد که نسل جدید دانشگاه اسلامی آزاد بتواند در مسیری که در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، گام بردارد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا