در جلسه شورای شهر تبریز چه گذشت؟
در جلسه شورای شهر تبریز چه گذشت؟

جلسه‌ی علنی امروز شورای اسلامی شهر تبریز با حضور اعضا و ارائه‌ی گزارش حسابرسی سازمان‌های وابسته به شهرداری و بررسی نحوه تملک و پرداخت غرامت به صاحبان پاساژ ساوالان در درب گجیل برگزار شد.

جلسه‌ی علنی امروز شورای اسلامی شهر تبریز با حضور اعضا و ارائه‌ی گزارش حسابرسی سازمان‌های وابسته به شهرداری و بررسی نحوه تملک و پرداخت غرامت به صاحبان پاساژ ساوالان در درب گجیل برگزار شد.

شهرام دبیری – رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای جلسه، با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در زمینه گسترش نشاط اجتماعی، گفت: امیدواریم ‌شهرداری تبریز نیز به نحو احسن بتواند به وظایف خود در زمینه ورزشی و نشاط اجتماعی عمل کند تا در این شرایط کرونایی جامعه به سمت افسردگی حرکت نکند و نشاط در جامعه گسترش یاید.

وی با تاکید به قول‌های داده شده به موسسه نابینایان بصیر که هفته گذشته در صحن شورای شهر تبریز به مناسبت روزجهانی عصای سفید حضور داشتند از شهرداری خواست تا سریعاً مشکلات و مسائل مطرح شده توسط جامعه نابینایان تبریز را پیگیری کند.

وی در خصوص برگزاری جلسه‌ای برای پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری و اجرای خزانه متمرکز، گفت: مقرر شد  مدت زمانی تعیین شود و تا آن روز تمامی حقوق‌های کارکنان شهرداری پرداخت شود تا مشکلات موجود در پرداخت حقوق ها رفع شود.

دبیری با تاکید بر رعایت هرچه بیشتر مسئله ایمنی کار در شهرداری تبریز، گفت: فوت یکی از کارکنان شهرداری به دلیل عدم رعایت کامل ایمنی کار باید با جدیت بررسی شود و دلایل آن مشخص شود تا از بروز چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود.

وی افزود: شهرداری هرچه سریع‌تر اقدامات انجام گرفته در خصوص ایمنی کار را به شورای شهر گزارش داده و با جدیت و اقدامات عملی در خصوص ایمنی کار فعالیت کند.

بررسی گزارش حسابرسی سازمان‌های وابسته به شهرداری

محمد باقر بهشتی – رئیس کمیته حسابرسی در این رابطه، گفت: چهاردهمین جلسه حسابرسی شهرداری امروز در خصوص حسابرسی سازمان میادین در سال ۹۶ تا ۹۷ است.


فریدون بابایی اقدم – عضو شورای اسلامی شهر تبریز پس از گزارش حسابرس در خصوص سازمان میادین، گفت: در خصوص حسابرسی‌ها باید به نحوی عمل می‌کردیم ‌که کار انجام ‌می‌شد اما به اندازه فعلی وقت شورا را نمی‌گرفت که امیدواریم ‌در سال های آینده نحوه ارائه تغییر کند.


وی بیان کرد: همواره از مدیران شهرداری می‌شنویم که مشکل حل شده اما معلوم نیست کی و چگونه که لازم است سازوکاری برای رصد اقدامات انجام گرفته تعیین شود.


گزارش حسابرسی سازمان میادین شهرداری تبریز به صورت مشروط در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به شرط رفع مشکلات موجود تصویب شد.

شهرام دبیری- رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اساسنامه سازمان‌های شهرداری هنوز بلاتکلیف باقی مانده که لازم است با شهرداری پیگیری کنیم تا وزرات کشور هرچه سریع‌تر تکلیف سازمان‌ها را مشخص کند.


وی افزود: باید با وزرات کشور صحبت کنیم تا این مشکل حل شود چراکه اغلب سازمان‌های شهرداری بلاتکلیف باقی مانده‌اند.


محرم محمدزاده- عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در اسفند و فروردین شورای شهر مصوب کرد که مغازه‌های شهرداری که به اجاره داده شده از آن‌ها اجاره بها اخذ نشود که در برخی مواقع رعایت شد اما در این مصوبه پارکینگ‌ها نیز وجود داشتند که از آن‌ها اجاره بها دریافت شده و چک‌هایشان به اجرا گذاشته شده است.

بررسی نحوه تملک و پرداخت غرامت به صاحبان پاساژ ساوالان در درب گجیل

نامه مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز درخصوص نحوه تملک (بـا در نظر گرفتن مصوبـات شورای شهر) و چگونگی پرداخت غرامت (بصورت ارزش روز یا به زمان تصویب مصوبه و یا شاخص بانکی) به صاحبان پاساژ ساوالان در درب گجیل بررسی شد.

فرج محمد قلیزاده- عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: اینکه شورای شهر به مصوبات قبلی در خصوص تملک پاساژ ساوالان تاکید کند راهکار نیست؛ چراکه اگر مصوبات قبلی قابل اجرا بودند در ۲۰ سال گذشته انجام می‌شد.

وی افزود: مدت زمانی برای بررسی نحوه  توافق و حل مشکل در نظر گرفته شود.

در پایان اعضای شورای شهر بر مصوبه قبلی شورا در خصوص تملک و پرداخت غرامت به صاحبان پاساژ ساوالان تاکید کردند و مقرر شد که اگر توافق قبلی قابل اجرا نبود توافق جدید در قالب لایحه از طرف شهرداری در عرض ۴۰ روز به شورا ارائه شود.

تصویب لایحه شهرداری تبریز درخصوص صدور مجوز واگذاری قطعاتی از شهرک خاوران به شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب

لایحه شهرداری تبریز در خصوص صدور مجوز واگذاری شش قطعه از پلاک‌های ۱۲ و ۱۷ از قطعات شهرک خاوران به شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب با کاربری مسکونی و ۲۱ واحد مسکونی آپارتمانی از برج المـاس خاوران بررسی و تصویب شد.

غلامحسین مسعودی ریحان- خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: عواملی که در قرارداد شهرداری با شرکت ثالث موجب متضرر شدن شهرداری شده‌اند، امروز باید جوابگو باشند .

وی افزود: اگر امروز هم در این خصوص مصالحه شود و شورا با آن موافقت کند در آینده شورای فعلی را مقصر خواهند دانست.

عبداله تقی‌پور- عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این رابطه، گفت: در جلسه‌ قبل چندین سوال وجود داشت که قرار شد، شفاف سازی شود تا ما تصمیم درستی بگیریم.

وی ادامه داد: اگر شهرداری معامله‌ای انجام‌داده باید عایدات آن برای شهرداری بالا باشد باید مشخص شود این موضوع عایداتی برای شهرداری دارد یا به شهرداری تحمیل می‌شود.

تقی پور گفت: چگونه است شهرداری قبول کرده مال غیر را تملک کند.

فرج محمد قلی‌زاده- عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: تصویب قرارداد به نفع شهرداری و شهر است اما شهرداری با تصویب آن خسارات گذشته را جبران نمی‌کند و تنها آورده شهرداری و شرکت عوض می شود، تصویب این قرارداد به نفع شهرداری بوده و عدم تصویب آن به ضرر شهرداری است.

وی بیان کرد: هنوز محرز  نیست که چه کسانی در این کار متخلف هستند که باید مطابق قوانین و مقررات با آن‌ها برخورد شود.

در پایان با رای اعضا شورای اسلامی شهر تبریز لایحه مذکور تصویب شد.

نمایندگان مجلس باید طرحی برای جذب مستقیم کارگران در ادارات ارائه دهند/ امیدواریم هرچه سریعتر صلح در قره باغ برقرار شود

محرم محمدزاده- عضو شورای اسلامی شهر تبریز طی تذکری، گفت: برخی شرکت‌ها پول به حسابشان واریز می‌شود اما از پرداخت حقوق ها تا چند روز خبری نیست.

وی افزود: تا زمانی که قانونی برای تصویب قانون مندی کار کارگران مصوب نشود موضوع قراردادهای شهرداری حل نمی‌شود که لازم است با همکاری نمایندگان مجلس طرحی برای جذب مستقیم کارگران در ادارات و سازمان ها ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: خط آهن تبریز میانه به نحوی درحال اجرا است که اگر این اتفاق رخ دهد جوادیه‌ تهران در تبریز به وقوع خواهد پیوست که هدف آن‌ها جلوگیری از پیشرفت تبریز است که باید نمایندگان مجلس به این موضوع وارد شوند.

فریدون بابایی اقدم- عضو شورای اسلامی شهر تبریز طی تذکری، گفت: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل از بدو تاسیس این سازمان از ساماندهی مشاغل غافل شده است و امروز کمیسیون های ماده ۱۰۰ تجمیع شد و بسیاری از مشکلات رفع شد که پیشنهاد داریم کمیسیون‌های ماده ۲۰ نیز تجمیع شود تا بسیاری از مشکلات رفع شود.


 وی تاکید کرد: اخیراً نامه‌ای با امضای استاندار به وزارت کشور فرستاده شده تا بخش باسمنج تشکیل یابد که این علیرغم سیاست گذاری های شهری است که معلوم نیست این تصمیم چگونه گرفته شده و آیا استاندار برنامه‌ای برای این موضوع دارند یا خیر، چرا که هر شهر با پیرامون آن در نظر گرفته می‌شود.


بابایی اقدم بیان کرد: کندرود به عنوان یک محله به تبریز الحاق شده نباید امروز از تبریز جدا شده و مستقل شود.


شکور اکبرنژاد- عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: کمیته‌ای مصوب شود تا روئسای کمیسیون خدمات شهری، عمران، بازرسی و مدیران شهرداری ایجاد شود تا پیگیر رفع مشکلات خیابان دارایی باشند.


وی تاکید کرد: متاسفانه قدرت شورای شهر به قدری است که به شهرداری بگوید بالای چشمت ابرو است اما سایر سازمان ها به خصوص راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی به نحو احسن به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

  • منبع خبر : ایسنا