دانش آموزان هم از بابت کرونا و هم از بابت آنفلوانزا مراقبت شوند
دانش آموزان هم از بابت کرونا و هم از بابت آنفلوانزا مراقبت شوند

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به بازگشایی زودهنگام مدارس و بیرون رفتن کودکان و تماسشان با محیط و سطوح مختلف و همزمانی آن با فصل شیوع آنفلوانزا، کودکان ضمن مراقبت از مبتلا نشدن به کرونا باید از نظر مبتلا نشدن به آنفلوانزا مراقبت شوند.

به گزارش نهال امید، سیمین خیاط زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: خانواده‌ها باید دقت داشته باشند در صورتی که فرزندشان علایم سرماخوردگی دارد، از رفتن به مدرسه جلوگیری کنند، در این حالت کودک باید در منزل استراحت کرده و پس از بهبودی در مدرسه حضور پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: علائم بیماری آنفلوانزا مشابه سایر سرماخوردگی‌هایی است که همه ساله با آغاز فصل سرما و فصل سرماخوردگی می‌بینیم.

وی افزود: فعالیت ویروس آنفلوانزا نیز با آغاز فصل سرما و سرد شدن هوا بیشتر می‌شود، علایم ویروس آنفلوانزا برخلاف ویروس کرونا در کودکان نیز دیده می‌شود.

خیاط‌زاده بیان کرد: در روزهای اول، تصور عموم بر مبتلا نشدن کودکان به کرونا بود، از این رو مراقبت کمتری از بچه‌ها به عمل می‌آمد، اما اینگونه نیست و اگر کودکان در تماس با ویروس قرار بگیرند، کرونا می‌تواند وارد بدن کودکان شده و از طریق آنان به بزرگترها منتقل شود.

 وی گفت: علائم کرونا بیشتر در کودکانی دیده می‌شود که دارای بیماری زمینه‌ای یا دارای نقص سیستم ایمنی هستند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه متذکر شد: آنفلوانزا در کودکان در برخی موارد علایم بسیار شدیدی نشان داده و منجر به بستری شدن کودکان، تنفس با ونتیلاتور و حتی فوت هم می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا