دانش‌آموز تبریزی در سکوی دوم المپیاد ریاضی قاره کهن ایستاد
دانش‌آموز تبریزی در سکوی دوم المپیاد ریاضی قاره کهن ایستاد

بردیا خلیلی، دانش‌آموز دبیرستان تیزهوشان استاد شهریار ناحیه پنج تبریز در المپیاد ریاضی ۲۰۲۰، در پایه هفتم رتبه دوم آسیا و ۵۶ جهان را به خود اختصاص داد. المپیاد ریاضی مدارس سنگاپور و آسیا یک رقابت بین المللی ریاضی بوده که توسط مرکز بین المللی مسابقات ریاضی سنگاپور (SIMCC) سازمان یافته است و توسط انجمن‌های […]

بردیا خلیلی، دانش‌آموز دبیرستان تیزهوشان استاد شهریار ناحیه پنج تبریز در المپیاد ریاضی ۲۰۲۰، در پایه هفتم رتبه دوم آسیا و ۵۶ جهان را به خود اختصاص داد.

المپیاد ریاضی مدارس سنگاپور و آسیا یک رقابت بین المللی ریاضی بوده که توسط مرکز بین المللی مسابقات ریاضی سنگاپور (SIMCC) سازمان یافته است و توسط انجمن‌های غیر انتفاعی سنگاپور Scholastic Trust و SASMO شورای مشورتی (SAC) پشتیبانی می‌شود.

بر اساس این گزارش، SASMO یکی از بزرگترین المپیک‌های ریاضی در منطقه آسیا با بیش از ۲۲هزار شرکت کننده از ۲۰ کشور در سال ۲۰۱۸ است که اکنون المپیادها را با ارائه یک پلت فرم رقابتی شناخته شده بین المللی برای دانش آموزان سال‌های دو تا ۱۱ (یا استاندارد دو تا فرم پنج) گسترش داده است.

بردیا خلیلی، دانش‌آموز پایه‌ هشتم دبیرستان تیزهوشان استاد شهریار ناحیه پنج تبریز نیز در المپیاد ریاضی آسیایی۲۰۲۰ پایه هفتم که امسال با توجه به بحران جهانی کرونا به صورت مجازی برگزار شد، موفق به کسب رتبه دوم و مدال نقره این مسابقات شد.

این دانش‌آموز موفق که با کسب مقام دوم جواز حضور در مرحله جهانی این المپیاد را نیز به دست آورده بود، در ادامه موفق شد رتبه ۵۶ جهان را از آن خود کند.

بردیا که هماکنون در پایه هشتم مشغول به تحصیل است، در حال آماده‌ شدن برای المپیاد پایه هشتم ریاضی هست که در تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال آینده قرار است برگزار شود.

به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز، تیم ایران در این دوره از مسابقات موفق به کسب سه نشان نقره شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا