داروخانه ای در تبریز به دلیل گران‌فروشی پلمب شد
داروخانه ای در تبریز به دلیل گران‌فروشی پلمب شد

مدیر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: یک باب داروخانه در شهر تبریز به دلیل گران‌فروشی پلمب شد.

به گزارش نهال امید، حسن آقاجانی روز پنجشنبه در گفت وگویی افزود: پرونده این داروخانه که مواد ضدعفونی و اقلام مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا را با قیمت های غیر واقعی و گران تر از نرخ اعلام شده به مشتریان می فروخت، به اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی ارجاع شده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان با حساسیت و جدیت تمام وضعیت عرضه داروها و اقلام موردنیاز برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا را رصد می کند، اظهار داشت: این مجموعه با عوامل گران فروشی، کم فروشی و احتمال احتکار این اقلام و داروها به شدت برخورد خواهد کرد.

آقاجانی با اشاره به پلمپ تعداد ۶ واحد داروخانه ای آذربایجان شرقی طی روزهای گذشته، گران فروشی، احتکار و کم فروشی را از دلایل این اقدام دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: این داروخانه ها پس از رفع مشکلات مربوطه باز شده و هم اکنون به همشهریان خدمات ارایه می دهند.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای تولید مواد ضد عفونی کننده، یادآوری کرد: بر این اساس مجوز تعداد ۱۵ واحد تولیدی موارد ضدعفونی کننده در آذربایجان شرقی صادر شده است.

آقاجانی اضافه کرد: این واحدها هم اکنون خطوط تولید خود را راه اندازی کرده و با تامین مواد اولیه الکل توانایی تولید به میزان مورد نیاز استان را دارند.

تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی تا روز گذشته به ۶ نفر افزایش یافت.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ مورد جدید از کرونای مثبت جدید در استان شناسایی شده و آمار مبتلایان قطعی به این بیماری در مجموع به ۷۰ نفر رسیده است.

ایرنا