دادستان تبریز: با برهم زنندگان سلامت جامعه به شدت برخورد می‌شود
دادستان تبریز: با برهم زنندگان سلامت جامعه به شدت برخورد می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: با برهم زنندگان سلامت عمومی و امنیت روانی جامعه به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش نهال امید، بابک محبوب علیلو روز سه شنبه در گفت وگویی توجه به مصالح و مناقع اجتماعی را مهمترین رویکرد دستگاه قضایی استان برای مقابله با ویروس کرونا اعلام و اضافه کرد: ما همواره در کنار بهداشت عمومی مردم، رسانه ها و دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا اجازه ندهیم مشکلی در حوزه سلامت روانی و جسمانی مردم آذربایجان شرقی به وجود آید.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت افکار عمومی درباره ویروس کرونا، اظهار داشت: باید توجه داشت زمانی که جامعه با مشکلی مواجه می شود، نباید به افراد سودجو و فرصت طلب اجازه عرضه اندام داده شود تا آحاد مردم را دچار مشکل کرده و خود از منابع و منافع مالی این اقدام شنیع برخوردار شوند.

محبوب علیلو ادامه داد: دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان با این افراد به شدت برخورد کرده و در برخورد با کسانی که به مردم رحم نکرده و درد آنها را چند برابر می کنند، در هر حوزه ای اعم از تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده و بخش دارو و درمان، اغماض نخواهد کرد.

وی با اشاره به تعطیلی تعداد ۶ واحد داروخانه ای و تولیدی مواد ضدعفونی و دارویی در تبریز، افزود: جای تاسف است که تا دیروز داروخانه هایی که این مواد را به راحتی و با کمترین قیمت عرضه می کردند، امروز که جامعه نیاز شدید به این اقلام دارد، یا از توزیع آن خودداری کرده و یا با قیمت های گزاف عرضه می کنند.

محبوب علیلو گفت: این موارد به هیچ عنوان برای دستگاه قضایی استان قابل قبول نیست و در یک کشور اسلامی به هیچ عنوان به این افرادسودجو اجازه خودنمایی نمی دهیم تا به خود جرات و جسارت دهند که با جان و سلامت مردم بازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی و محوری دستگاه قضائی استان حفظ سلامت مردم و البته سلامت روانی جامعه است، یادآوری کرد: در این رابطه باید منافع و مصالح اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد و در کنار رعایت موازین و مقررات بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود، آحاد مردم نیز نسبت به انتشار اخبار و اطلاعات دقیق از سوی مراجع ذی صلاح حساسیت داشته باشند.

محبوب علیلو با قدردانی از زحمات شبانه روزی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیشگیری و مقابله با انتشار ویروس کرونا، ادامه داد: در این شرایط حساس همه باید در کنار هم برای گذر از وضعیت کنونی دست به دست هم دهند تا با کمترین مشکل این موضوع مدیریت شده و به اتمام برسد.

وی با انتقاد از انتشار برخی اخبار و شایعات مربوط به کرونا در فضای مجازی، تاکید کرد: دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی در این زمینه وارد عمل شده و با همکاری پلیس فتا با مخلان امنیت روانی و سلامت روانی جامعه به شدت برخورد می کند.

آذربایجان شرقی از جمله استان های درگیر با ویروس کروناست که تاکنون افزون ببر ۳۳۶ نفر در آن به دلییل احتمال ابتلا به کرونا بستری شده اند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکنون ابتلای ۴۸ نفر به این بیماری قطعی شده و چهار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

ایرنا