خیز تراکتور برای صدرنشینی
خیز تراکتور برای صدرنشینی

تیم فوتبال تراکتور در هفته دهم از رقابت‌های لیگ برتر مقابل ذوب آهن به برتری دست یافت و با کسب سه امتیاز سخت خارج از خانه این بازی یک گام دیگر به صدر جدول نزدیک‌تر شد. روند امیدوارکننده تراکتور که به تازگی عنوان محبوب ترین باشگاه آسیا در سال ۲۰۲۰ را نیز کسب کرده است، پس […]

تیم فوتبال تراکتور در هفته دهم از رقابت‌های لیگ برتر مقابل ذوب آهن به برتری دست یافت و با کسب سه امتیاز سخت خارج از خانه این بازی یک گام دیگر به صدر جدول نزدیک‌تر شد.

روند امیدوارکننده تراکتور که به تازگی عنوان محبوب ترین باشگاه آسیا در سال ۲۰۲۰ را نیز کسب کرده است، پس از برکناری علیرضا منصوریان و سپردن هدایت آن به مسعود شجاعی کاملا مشهود بوده و بازیکنان این تیم نمایش قابل قبولی در پنج هفته گذشته از خود ارایه کردند.

هر چند تغییرات مداوم به تیم ها لطمه می زند و شیرازه آنها را از هم می پاشد، اما گاهی این تغییرات از نان شب هم واجب تر بوده و موجب تغییر رویه و روحیه گرفتن تیم می شود.

تراکتور پس از قهرمانی در جام حذفی و به دنبال محرومیت ساکت الهامی، به ناچار و برای آنکه از قافله عقب نماند، با چندین گزینه برای سرمربیگری وارد مذاکره شد و در پایان با علیرضا منصوریان، به رغم مخالفت هواداران، به توافق رسید و هدایت تیم را به این مربی جوان سپرد.

هواداران تراکتور که به حمایت همه جانبه از تیم شان مشهور هستند، در رابطه با انتخاب منصوریان نیز در کنار باشگاه ایستادند و به امید درخشش این مربی در تیم،  مخالفت شان را تعلیق کرده و به حمایت از تیم پرداختند.

با شروع رقابت های لیگ برتر و نتایج ضعیفی که منصوریان در مصاف با حریفان کسب کرد، باشگاه بلافاصله وارد عمل شد و تصمیم به برکناری وی و انتخاب جایگزین گرفت که البته این مورد تاکنون انجام نشده و سکانداری تیم به طور موقت به مسعود شجاعی سپرده شد تا وی این بار در قامت بازیکن سرمربی برای تراکتور انجام وظیفه کند.

منصوریان در پنج هفته ای که سکان تراکتور را هدایت می کرد، تنها یک برد مقابل مس رفسنجان به دست آورد و در مصاف با سپاهان نتیجه را واگذار کرد و سه تساوی مقابل مسجد سلیمان، نساجی و فولاد کسب کرد تا با ۶ امتیاز از پنج بازی و قرار گرفتن در رده دوازدهم به کار خود در تراکتور پایان دهد.

حال حضور مسعود شجاعی به عنوان سرمربی در بالا سر تیم، عاملی برای مضاعف شدن روحیه بازیکنان شده است و روند بازی در این تیم تغییر یافته، به طوری که تراکتور در پنج هفته اخیر به اندازه ۲ برابر پنج هفته منصوریان امتیاز جمع کرده و خود را تا نزدیکی های صدر جدول بالا کشیده است.

شجاعی در نخستین تجربه خود به عنوان سرمربی برنده دربی تبریز شد و ماشین سازی را یک بر صفر برد و سه امتیاز بازی را دشت کرد و در ادامه، مقابل پیکان سه بر یک صاحب برتری شد و با کسب حداکثر ۶ امتیاز از ۲ بازی جایگاه تراکتور را بهبود بخشید.

شاگردان شجاعی در ادامه به رغم ارایه بازی زیبا و جاندار در مصاف با صنعت نفت آبادان، ۲ بر یک مغلوب این تیم شدند، اما بازی خوب تراکتور ها در این دیدار، تحسین همگان را برانگیخت تا تراکتوری ها با روحیه و امیدواری بیشتری خود را برای بازی های بعدی آماده کنند.

هرچند تساوی سرخپوشان تبریزی مقابل شهرخودرو در هفته نهم، هواداران را تا حدودی از آینده این تیم نگران کرد، اما حمایت همه جانبه آنها موجب شد تا تراکتور در هفته دهم در یک بازی سخت خارج از خانه مقابل ذوب آهن به برتری ۲ بر یک دست یابد و با رساندن مجموع امتیازات خود به عدد ۱۶، تا رده سوم جدول رده بندی صعود کند.

روندی که تراکتور با مسعود شجاعیان و بازیکنانش در این پنج هفته در پیش گرفته، روندی مثبت و رو به رشد بوده و خواسته هواداران این تیم از مسوولان باشگاه است که به طور یقین اگر ادامه یابد و کادر فنی تقویت شود، می تواند تراکتور را به عنوان یکی از مدعیان سرسخت این دوره و حتی جام باشگاه آسیا معرفی کند.

شاگردان مسعود شجاعی به خوبی می دانند که برای مدعی باقی ماندن به تک تک امتیازهای تمامی بازی ها نیاز دارند و در این میان، مصاف با تیم مدعی از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است و نباید امتیاز این بازی را از دست بدهند.

نخستین مصاف حساس و مهم شجاعی و شاگردانش در هفته یازدهم اتفاق می افتد و تراکتور در این دیدار به مصاف استقلالی می رود که صدر جدول را تصاحب کرده است؛ در واقع در این بازی عیار تراکتور و استقلال مشخص خواهد شد و به طور یقین برنده این بازی از شانس های مسلم قهرمانی در این دوره از رقابت های لیگ برتر خواهد بود.

تیم فوتبال تراکتور با ۱۶ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور جای دارد.

  • منبع خبر : ایرنا