خوشه فرش یک فرصت بین المللی برای آذربایجان شرقی است
خوشه فرش یک فرصت بین المللی برای آذربایجان شرقی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: پیش از این خوشه‌های مختلفی در کشور ایجاد شده و با توجه به اینکه ایجاد خوشه فرش یک فرصت بین المللی برای استان است، امیدواریم کارهای بزرگ در این زمینه انجام شود. علی جهانگیری روز دوشنبه در جلسه کارگروه فرش با محوریت خوشه فرش و تابلو فرش […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: پیش از این خوشه‌های مختلفی در کشور ایجاد شده و با توجه به اینکه ایجاد خوشه فرش یک فرصت بین المللی برای استان است، امیدواریم کارهای بزرگ در این زمینه انجام شود.

علی جهانگیری روز دوشنبه در جلسه کارگروه فرش با محوریت خوشه فرش و تابلو فرش اظهار کرد: حوزه فرش یکی از بخش‌های مهم اقتصادی است که اثرات غیراقتصادی، اجتماعی و هویتی نیز برای استان دارد.

وی گفت: انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش از منظر گردشگری نیز بسیار مورد توجه است و باید نهادها و سازمان های مختلف در کنار هم و به دور از موازی کاری در این حوزه فعالیت کنند.

وی افزود: همه صنعتگران و تاجران محترم هستند و وظیفه ما در معاونت اقتصادی استانداری خدمت در راستای رونق تولید و اقتصاد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی سه بعدی، اظهار کرد: باید از امکانات موجود در فضای مجازی برای شناساندن فرش و تابلو فرش تبریز به خوبی بهره مند شد و شناسنامه فرش ارائه شده به صورت دقیق جهت اعتماد سازی مخاطبان ارائه شود.

وی ادامه داد: مشخصات فرش ها و تابلو فرش‌های ارائه شده در نمایشگاه‌های مجازی باید به زبان های انگلیسی، عربی، روسی، چینی و ترکی استانبولی جهت توسعه فعالیت‌های بازاریابی و فروش خارجی ارائه شود.

جهانگیری اضافه کرد: متاسفانه اطلاعات و آمار دقیقی در حوزه فرش در استان وجود دارد که ضروری است تا سرشماری رسمی به صورت فنی توسط متخصصان آمار سازمان برنامه بودجه و فرش اجرا شود.

وی گفت: اتحادیه‌های حوزه فرش و مسوولان دستگاه‌های مرتبط باید در کنار هم و به صورت هم افزا فعالیت کنند تا برنامه‌های خوشه به صورت دقیق اجرا شود و بتوانیم فرش تبریز را آنگونه که شایسته است، معرفی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری رویداد استارت آپی فرش و تابلو فرش تبریز گفت: تجار و تولید کنندگان فرش باید به صورت جدی در این رویداد شرکت کنند تا از ایده‌های جوانان خلاق در این زمینه بهره مند شوند.

وی ادامه داد: فرش تبریز یک موضوع جذاب برای گردشگران است و هر فردی که به تبریز سفر می‌کند حتما سری به بازار فرش می‌زند، اما متاسفانه ساعت کاری بازار مظفریه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ ظهر است.

جهانگیری با اشاره به اینکه بازار تبریز جذابیت تاریخی برای گردشگران و مسافران دارد، اظهار کرد: ایجاد بازار جدید فرش تبریز برای معرفی این هنر صنعت ضروری است و مکان یابی باید به گونه ای باشد که فضا برای حضور خانواده فراهم باشد و امکاناتی همچون پارکینگ، فضای سبز و رستوران فراهم شود برای این منظور بدنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

انتهای پیام