خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت ارس تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود
خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت ارس تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد ارس با اشاره به پیشرفت ۹۹ درصدی پروژه احداث خط ۱۳۲ کیلوولت ۲ مداره سایت صنایع سنگین این منطقه، اعلام کرد: برای احداث این خط ۲ مداره ۲۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. سیدمرتضی حسینی  گفت: با بهره برداری از پروژه احداث خط ۱۳۲ […]

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد ارس با اشاره به پیشرفت ۹۹ درصدی پروژه احداث خط ۱۳۲ کیلوولت ۲ مداره سایت صنایع سنگین این منطقه، اعلام کرد: برای احداث این خط ۲ مداره ۲۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدمرتضی حسینی  گفت: با بهره برداری از پروژه احداث خط ۱۳۲ کیلوولت دومداره سایت صنایع سنگین، بستر انتقال برق با ظرفیت ۳۶۵ مگاوات برای کارخانه های سایت صنایع سنگین منطقه آزاد ارس ایجاد می شود.

وی افزود: با بهره برداری از این خط، امکان انتقال برق با استفاده از پنج پست فوق توزیع ۱۳۲ کیلوولت به ۲۰ کیلوولت و ۱۹ باب کلیدخانه توزیع، برق رسانی به صورت مویرگی در کل سایت ۱۴۰۰ هکتاری مسیر خواهد شد.

سایت صنایع سنگین ارس با وسعتی معادل ۱۴۰۰ هکتار در جنوب غربی منطقه آزاد ارس، در مدخل ورودی به این منطقه، در کنار جاده ارتباطی جلفا به مرند و در جنوب غربی شهر جلفا قرار دارد.

شرکت پارس ساختار به عنوان پیمانکار این پروژه با بیش از سه دهه سابقه فعالیت در صنعت برق کشور و به عنوان شرکت صلاحیت دار از سوی شرکت توانیر برای تولید هر سه نوع دکل (خود ایستای بتنی، تلسکوپی فولادی و مشبک فولادی) مسئولیت این پروژه را به عهده دارد.

منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس گسترده شده و با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است.

  • منبع خبر : ایرنا