خانه تاریخی سلطانی، مرکز تبریز پژوهی می‌شود
خانه تاریخی سلطانی، مرکز تبریز پژوهی می‌شود

شهردار تبریز از عقد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری تبریز و بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در زمینه فعالیت‌های پژوهشی خبر داد و گفت: خانه تاریخی سلطانی، مرکز تبریز پژوهی می‌شود.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر در دیدار مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، اظهار کرد: ارتقای فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و افراد است که باید از ظرفیت‌های پژوهشگران نیز در این زمینه بهره برد.

وی با بیان این‌که اماکن آموزشی و تاریخی ظرفیت مناسبی برای پژوهشگران عرصه فرهنگ و هنر آذربایجان است، اعلام کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ همکاری با بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان انعقاد می‌کنیم تا اهداف فرهنگی شهر، عملیاتی محقق شود.

وی با اشاره به تکالیف فرهنگی شهرداری، خاطرنشان کرد: شهراری به نوبه خود تکالیف ویژه‌ای در بحث فرهنگی دارد و در ارتقای کمی و کیفی مسائل فرهنگی و هنری پیشقدم است.

شهردار تبریز با اشاره به تجهیز خانه تاریخی استاد سلطانی به عنوان مرکز تبریزپژوهی، گفت: مقرر شده خانه تاریخی استاد سلطانی به عنوان مرکز تبریز پژوهی مورد استفاده قرار گیرد که در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان امضا می‌کنیم.

وی در مورد همکاری شهرداری تبریز در بزرگداشت استاد شهریار نیز گفت: موضوع بزرگداشت روز استاد شهریار نیاز به هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها و افراد دارد و بر این اساس در شورای شهر و کمسیون فرهنگی بحث و بررسی شده تا با مشارکت تمامی دستگاه‌ها و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای، در چارچوب مشخص انجام ‌شود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌ها برنامه‌های فاخری برای “شهریار ملک ادب” برگزار کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا