حوزه وقف می‌تواند پیشران فعالیت‌های اقتصادی باشد
حوزه وقف می‌تواند پیشران فعالیت‌های اقتصادی باشد

تبریز- نهال امید- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، توجه به بهره‌وری را رویکرد این سازمان ذکر کرد و گفت: سازمان اوقاف در بسیاری از حوزه‌های علمی و فناوری ورود کرده و معتقدیم که حوزه وقف می‌تواند پیشران فعالیت‌های اقتصادی باشد.

به گزارش نهال امید حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی روز دوشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان، استعدادهای خوبی در حوزه وقف دارد، افزود: سعی ما این است که اجاره‌داری را تبدیل به مشارکت در محصول کنیم و از این رویکرد نیز نتایج خوبی گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه بیشترین  اقدامات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به سمت بهره وری منابع برای مناطق وقفی و محرومین است، اظهار کرد: در گذشته بیشتر جنبه‌ی تجاری و  مسکونی مد نظر قرار می‌گرفت، اما اکنون با نگاه دانش‌بنیانی در بحث زراعی، باغات، معادن، تولید و کارخانجات، کارها را پیش می‌بریم.

حجت الاسلام خاموشی خاطرنشان کرد: در بحث دانش بنیان‌ها در بهینه‌سازی مصرف انرژی، تولید مواد غذایی، دانش تجهیزات پزشکی و الکترونیکی و همچنین بهینه سازی سطح کشت اقداماتی را انجام می‌دهیم  که امیدواریم آیندگان ثمرات این کارها را ببینند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های توانمند در سطح کشور است، ادامه داد: در طول سنوات گذشته درآمدهای خوبی کسب کرده ایم اما باید این درآمدها را به سمت هدفمند کردن ببریم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز دراین دیدار با تأکید بر اینکه اثر کار خیر باید برای مردم ملموس باشد، گفت: رویکرد جدید مجموعه اوقاف و امور خیریه در راستای مولدسازی و توجه به بهره‌وری و استفاده موثر از منابع، ارزشمند است و این رویکرد باید در این حوزه جاری و ساری شود.

محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت: تبریز و آذربایجان از دیرباز دیار خیران و واقفان بوده و وجود موقوفات متعدد در این استان نشان می‌دهد که ما در گذشته چه فرهنگ والایی داشته‌ایم.
 
وی خاطرنشان کرد: در کنار بهره‌وری اقتصادی، بهره‌وری فرهنگی و اجتماعی هم در موقوفات استان لحاظ شده که البته این موضوع هم عین سرمایه‌گذاری و سودآوری است.
 
پورمحمدی با بیان اینکه مجموعه اوقاف استان امانت‌دار خوبی برای موقوفات بوده است، افزود: آذربایجان شرقی استانی متفاوت است و سرمایه‌گذاری در این استان منافع زیادی دارد که این موضوع در حوزه وقف باید مورد توجه قرار گیرد.

  • انتهای پیام
  • منبع خبر : ایرنا