حمایت از توسعه صنایع تبدیلی مرتبط به انگور در ملکان
حمایت از توسعه صنایع تبدیلی مرتبط به انگور در ملکان

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: انگور یکی از اصلی‌ترین محصولات ملکان بوده و این شهرستان قطب انگور در منطقه است، در این راستا از هر سرمایه‌گذاری که قصد سرمایه گذاری در زمینه این محصول و ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط را دارد، حمایت خواهیم کرد.

به گزارش نهال امید، سیدعلی موسوی در مورد برخی پروژه های نیمه تمام شهرستان ملکان اظهار کرد:  یکی از این پروژه‌ها، ترمینال ملکان بود که در همین راستا ساختمان مخروبه‌ای که متعلق به فرمانداری بود، در اختیار شهرداری قرار گرفته و مکان ترمینال مشخص‌شده است و ما نیز در اجرای این طرح کمک خواهیم کرد تا هرچه سریع‌تر ترمینال شهرستان ملکان احداث شود.

وی در رابطه با کارخانه ذوب آهن ملکان نیز گفت: این کارخانه یکی از طرح‌های بزرگ منطقه است که سال‌های زیادی است که نیمه تمام باقی مانده ولی ما با مالک این کارخانه صحبت کرده‌ و قول همکاری داده ایم که مشکلات این طرح را حل کنیم و قسمتی از مشکلات در حال حل شدن است و ما سعی می‌کنیم که این پروژه بزرگ را هرچه افتتاح کرده و به انتظار جوانانی که منتظر راه‌اندازی این کارخانه هستند، پایان داده  و با مشغول به کار شدن در این مجموعه عظیم، بخشی از مشکل بیکاری جوانا شهرستان حل شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار امسال که از طرف رهبر انقلاب «سال جهش تولید» نام‌گذاری شده است، یادآور شد: ما باید با تسهیل شرایط تولید و حمایت از تولیدکننده، سرمایه‌گذاران را جذب کنیم که نتیجه این موضوع افزایش تولید و بهبود صادرات خواهد بود و تولیدکنندگان نیز می‌توانند به یک درآمد مناسب برسند و برای سایر افراد نیز اشتغال ایجاد شود.

وی در خصوص  پروژه جاده قدیمی ملکان – مراغه که مشکلاتی برای کشاورزان منطقه ایجاد کرده است، گفت: این پروژه چندان هم بزرگ و پر هزینه نیست که اینطور نیمه تمام مانده است، ولی متاسفانه بعضی از مسئولان اراده‌ای برای انجام این کار ندارند و برخی می‌گویند اعتبار نیست، لذا باید مسئولان اجرایی منطقه به ما جواب قطعی بدهند.

وی تاکید کرد: ما برای انجام پروژه های بزرگ آمده‌ایم  تا مشکلات اساسی مردم را حل کنیم، اما این پروژه بسیار کوچک است و نباید این طور نیمه‌تمام بماند و من اعلام آمادگی می‌کنم که برای تکمیل این پروژه و سایر پروژه های نیمه تمام هر کمکی لازم باشد، انجام دهم، من علت نیمه تمام ماندن این پروژه را به حساب کم‌کاری و ناهماهنگی بعضی از مسئولین اجرایی می گذارم که به مطالبات مردم کم‌توجهی می‌کنند.

موسوی در رابطه با استفاده بهینه از چوب درختان انگور در صنایع تبدیلی چوب نیز اظهار کرد: در همین جا اعلام می‌کنم هر فردی که قصد سرمایه‌گذاری در بحث نئوپان را دارد پیش قدم شود و ما می‌توانیم بحث مربوط به صدور مجوز، تعیین مکان و کلا تمامی مشکلات را حل کنیم و در این موضوع نیز هر کمکی از دست‌مان بیاید، انجام دهیم و  درحال حاضر مواد اولیه چوب و نئوپان در ملکان به‌وفور وجود دارد اما متاسفانه به دلیل عدم استفاده بهینه به زباله تبدیل می شود در حالیکه بازار نئوپان در حال حاضر بسیار پر  رونق است و می شود این ظرفیت را به سرمایه ارزش افزوده تبدیل کرد.

وی در پایان ضمن ابراز گلایه از نوع نگرش برخی مسئولین اجرایی این شهرستان گفت: متأسفانه بعضی از مسئولین ناراحت هستند که چرا نماینده از ما برنامه می‌خواهد و به من می‌گویند چرا در کارهای دولت دخالت می کنی؟ در حالی‌که یکی از وظایف نمایندگان مجلس نظارت بر حسن اجرای قوانین توسط قوه مجریه است اما متأسفانه بعضی از مسئولین اجرایی معتقد هستند که نمایندگان در کارهای امور قوه مجریه دخالت می‌کند درحالی‌که این دخالت نیست بلکه نظارت است. 

  • منبع خبر : ایسنا