حرکت به سمت ترمیم و بهسازی آسیب دیدگان از ویروس کرونا
حرکت به سمت ترمیم و بهسازی آسیب دیدگان از ویروس کرونا

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اجرای رزمایش مواسات بدون مردم ممکن نیست، گفت: حرکت به سمت ترمیم و بهسازی آسیب دیدگان از کرونا آغاز شده است.

به گزارش نهال امید، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان و تأکید ایشان به رزمایش مواسات، اظهار کرد: تاکید ایشان بعد از شیوع کرونا و در آستانه ماه مبارک رمضان بسیار قابل توجه است زیرا باید به افرادی که واقعاً نیاز دارند و یا افرادی که قبلاً نیاز نداشتند ولی به‌واسطه این ویروس کارشان تعطیل شده است، باید کمک کرد.

وی ادامه داد: حال بعد از دو ماه از ویروس به سمت ترمیم و بهسازی می‌رویم چراکه اگر در مرحله اول عمده تمرکز به بهداشت و سلامت بود الان باید علاوه‌بر تأمین وسایل بهداشتی (از مردم در این خصوص تشکر ویژه دارم)، باید به سمت معیشت نیازمندان و فقرا حرکت کنیم.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: متأسفانه تعدادی از مردم در واقع تجربه فقر نداشتند ولی برای اولین بار این تجربه تلخ را به خاطر تعطیلی کارشان حس می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در آستانه فرا رسیدن رمضان هستیم و این ماه راه رسیدگی به فقرا، اطعام مستمندان است، افزود: رمضان و همراهی آن با رزمایش مواسات وظیفه را سنگین‌تر کرده است که به همت مردم باید تلاش دو چندان و حتی صدچندان کرد تا با ترمیم زندگی آسیب‌دیدگان از حادثه کرونا خارج شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: گسترش و عمق بخشی و وجه مردمی این کمک، مساعدت و فراهم سازی مشارکت بیشتر با استفاده از ظرفیت رمضان یک مقوله بزرگ در رزمایش مواسات است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در فرمایش خود بارها فرمودند که دولت تا جایی که ممکن است، باید به نیازمندان کمک کند ولی این تنها با دولت میسر نیست، یادآور شد: الان تمام مساجد همانند دوران دفاع مقدس فعالیت بهداشتی و معیشتی دارند به‌طوریکه در بازدید از مساجد شاهد توزیع بسته‌های معیشتی هستم که بسیار دلگرم‌کننده است.

آل‌هاشم ابراز کرد: رزمایش مواسات یک حرکت مقطعی در بازه زمانی موقت برای تداوم عملیات در طول سال و در موارد احتمالات بعدی یک تجربه خواهد بود که فرصتی بین نیمه شعبان تا عید فطر است.

وی با اشاره بر اینکه این رزمایش مواسات باید در مبنای چهار نکته اصلی پیش رود، تصریح کرد: رزمایش مواسات در حال حاضر با هدایت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تمام شهرها توسط ائمه جمعه هدایت می‌شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: البته حرکت‌هایی از قبیل مومنانه و رزمایش مومنانه هم توسط سپاه و بسیج انجام می‌گیرد که البته باید تمام هیأت‌ها، پایگاه‌ها و مردم که در حال فعالیت هستند برای تقویت نقاط ضعف و رزمایش‌ها گرد هم آمده و برای شناخت نیازمندان و اقلام موردنیاز و تقسیم هماهنگ پیش رود.

دفتر امام جمعه تبریز