حاج صفی: اعلام پایان لیگ برتر بهترین تصمیم است
حاج صفی: اعلام پایان لیگ برتر بهترین تصمیم است

بازیکن ملی پوش تیم فوتبال تراکتور تبریز گفت: اعلام پایان لیگ برتر در شرایط کرونایی و خاص امروز، بهترین تصمیم است و مسوولان باید در این زمینه عاقلانه اتخاذ تصمیم کنند.

به گزارش نهال امید، احسان حاج‌صفی با  بیان اینکه برگزاری مسابقات فوتبال در شرایط فعلی به معنی گل به خودی است، افزود: بهترین تصمیم در شرایط کنونی پایان لیگ نوزدهم است و معتقدم با برنامه‌ریزی بهتر و پروتکل‌های بهداشتی منطقی‌تر، می‌توان لیگ بیستم را در فصل پاییز استارت زد.

وی اظهار داشت: فوتبال و قهرمانی در لیگ همه چیز زندگی نیست و سلامت ورزشکاران و خانواده آنان خیلی مهمتر از فوتبال است؛ آیا افرادی که مصرانه به دنبال آغاز مسابقات هستند، می‌توانند با شرایط ما تمرین کرده و کنارمان حضور داشته باشند؟

حاج صفی ادامه داد: فوتبال ورزش گروهی است و قابل قیاس با مشاغل دیگر و سایر رشته‌های ورزشی نیست، چون بازیکنان حین بازی و تمرینات با هم برخورد دارند و همین موضوع احتمال انتقال کرونا در بین اعضای تیم را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تمامی بازیکنان تراکتور کرونا را در یک قدمی خود می‌بینند و فکر و ذکر آنها درگیر همین موضوع است، گفت: آزمایش PCR برای سومین بار از اعضای تیم ما گرفته شد که متاسفانه جواب تست ۶ نفر مثبت اعلام شده و همین موضوع تمرکز تیمی ما را بر هم زده است.  

حاج‌صفی توجیه مسوولان امر برای آغاز مجدد تمرینات و برگزاری بازی‌ها را نامشخص دانست و افزود: روزانه هزاران نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و ده‌ها نفر جانشان را از دست می‌دهند، در این وضعیت حرف زدن از آغاز بازی‌ها هیچ منطق و توجیهی ندارد و به نظر من کسانی که از آغاز بازی‌ها حرف می‌زنند به سلامت جامعه و خانواده‌ بازیکنان هیچ ارزشی قائل نیستند.

وی با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی فدراسیون به باشگاه‌ها، تصریح کرد: آقایان پروتکل مشابه لیگ‌های اروپایی را به باشگاه‌های ایرانی ابلاغ کرده‌اند، اما واقعیت این است که امکانات ما قابل قیاس با آنها نبوده و به همین دلیل یکسری از این موارد بهداشتی قابلیت اجرایی ندارند و نباید فراموش کنیم که به ‌جز چند باشگاه، وضعیت مالی اکثر تیم‌ها مناسب نبوده و برخی باشگاه‌ها حتی توان تامین هزینه همین تست کرونا را هم ندارند.

کاپیتان تیم ملی و تراکتور با طرح این پرسش که مسئولیت عواقب برگزاری مسابقات لیگ برتر در شرایط کنونی بر عهده کیست؟، گفت: این سووال و خواسته تمامی فوتبالیست‌ها و تیم ها است که مسوولیت به مخاطره افتادن سلامتی ما و خانواده‌هایمان را چه کسی بر عهده خواهد گرفت؟ وزارت بهداشت؟ وزارت ورزش؟ فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ؟

براساس تصمیم سازمان لیگ، مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران با انجام دیدار معوقه استقلال تهران و فولاد خوزستان در چهار تیر ماه از سرگرفته می شود و بازی های هفته بیست دوم نیز از هشتم همان ماه برگزار خواهد شد.

تیم تراکتور در پایان هفته بیست و یکم با ۳۷ امتیاز و پس از پرسپولیس و سپاهان در رده سوم جدول قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا