جلوگیری از تردد افراد مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی
جلوگیری از تردد افراد مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی از جلوگیری تردد افراد مشکوک به بیماری کرونا در این استان و کنترل مبادی ورودی خبر داد.

به گزارش نهال امید، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در تبریز گفت: داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحدها و مراکز تولید و توزیع مواد غذایی و پروتئینی، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و مراکز ارائه خدمات عمومی با رعایت اصول بهداشتی از این مصوبه مستثنی هستند و بدون وقفه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی همچنین از تشدید کنترل‌های بهداشتی و مراقبتی در مبادی خروجی استان و شهرستان‌ها و جلوگیری از تردد افراد مشکوک به بیماری خبر داد و گفت: با همکاری جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی و فرمانداری‌های استان این موضوع انجام می‌شود.

پورمحمدی ادامه داد: ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا همچنین درخصوص فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی از روز ۵ فروردین، به مدیران دستگاه‌ها اجازه داد با استفاده از دورکاری و شیفت‌کاری، جمعیت شاغل در ادارات را به یک سوم کاهش دهند.

استمرار جدی طرح غربال‌گری سلامت، تقویت جریان اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع و معتمدان در راستای جلب مشارکت مردم، نظارت جدی بر روند تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده و ممنوعیت فعالیت دست‌فروشان از دیگر مصوبات جلسه امروز این ستاد بود.

در این جلسه همچنین گزارش عملکرد کمیته‌های تخصصی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ارائه و درخصوص برنامه‌ها و اقدامات آتی این ستاد بحث و تبادل نظر شد.فرمانده سپاه عاشورا درخصوص طرح غربال‌گری سلامت، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس جمعیت هلال احمر استان درخصوص کنترل مبادی خروجی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص روند فعالیت رسانه‌های استان و مدیریت فضای مجازی، شهردار تبریز درخصوص اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در شهر تبریز، مدیرکل صداوسیما درخصوص فعالیت‌های تبلیغاتی و آموزشی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز درخصوص اقدامات انجام یافته برای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا به ارائه گزارش پرداختند.

محمدزاده، مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از روند پیگیری و اجرای مصوبات ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در چهار محور تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده، آماده‌سازی فضا و امکانات درمانی، نحوه فعالیت صنوف، بازار و ترددهای بین‌شهری و سازمان‌دهی فضای اطلاع‌رسانی ارائه کرد.

مهر