«جلال ۲» از امروز روی آنتن شبکه یک و شما می‌رود
«جلال ۲» از امروز روی آنتن شبکه یک و شما می‌رود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: فصل دوم سریال تاریخی «جلال» که به سفارش معاونت امور استان‌های رسانه ملی، در صدا و سیمای مرکز استان تولید شده است، از ۲۸ بهمن ماه در کنداکتور پخش شبکه اول سیما و شبکه شما قرار می‌گیرد. مرتضی صفری با اعلام این خبر اظهار کرد: این سریال […]

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: فصل دوم سریال تاریخی «جلال» که به سفارش معاونت امور استان‌های رسانه ملی، در صدا و سیمای مرکز استان تولید شده است، از ۲۸ بهمن ماه در کنداکتور پخش شبکه اول سیما و شبکه شما قرار می‌گیرد.

مرتضی صفری با اعلام این خبر اظهار کرد: این سریال ۲۶ قسمتی سومین مجموعه فاخر مرکز آذربایجان شرقی است که در دوسال گذشته از شبکه‌های ملی پخش می‌شود و تصویربرداری صحنه‌های دفاع مقدس و بازنمایی آزادسازی سوسنگرد از نکات برجسته آن است.

وی با بیان اینکه این مجموعه در قالب یک مجموعه نمایشی ملی تولید شده است، افزود: این سریال یک رویداد مهم فرهنگی و رسانه‌ای است و داستان انقلاب اسلامی استان را پس از ۲۹ بهمن ۵۶ تا پیروزی انقلاب و پس از آن تا سال‌های۶۱ و۶۲ روایت می‌کند؛ نقطه بارز آن نیز روایت حضور شخصیت‌های برجسته انقلاب و دفاع مقدس از جمله شهدای محراب شهید آیت الله قاضی طباطبایی، شهید آیت الله مدنی و سردار شهید علی تجلایی است.

وی، سریال جلال را جزو سنگین‌ترین پروژه‌های سریال‌ سازی معاونت اموراستان‌ها دانست و اضافه کرد: این مجموعه با ۱۸۴ لوکیشن، ۶۴۸ سکانس و بیش از ۲۵۰ بازیگر دیالوگ دار و صدها هنرور در ضبط یک سریال با این حجم در کمتر از یکسال رکورد جدیدی از خود به نمایش گذاشت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان یادآور شد: فصل دوم این سریال در سه استان آذربایجان شرقی، خوزستان و کمیته مشترک ضد خرابکاری موزه عبرت تهران تصویربرداری شده است.

وی با بیان اینکه رخدادهای اجتماعی و روزهای انقلاب اسلامی در سال‌های منتهی به بهمن ۵۶ در آذربایجان شرقی از قصه‌های اصلی این سریال است، خاطر نشان کرد: رویکرد این اثر منطبق بر انتظارات مقام معظم رهبری است و سعی کردیم بخشی از گذشته پرافتخار ملت بزرگ ایران و ظلم وجور دوران ستمشاهی را به تصویر بکشیم .

وی، بومی گرایی در تولیدات آثار نمایشی مراکز استان‌ها و میدان دادن به هنرمندان بومی و محلی در کنار روایت واقعیت‌های تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در استان و تجلیل از حماسه سازان این عرصه‌ها را از ویژگی‌های خوب و ممتاز سریال جلال ۲ برشمرد و افزود: برای این مجموعه پنج فصل طراحی شده است، چرا که ظرفیت بزرگی در تبریز وجود دارد و می‌توان بخشی از تاریخ تبریز و آذربایجان را در قالب آن به تصویر کشید.

صفری با تاکید بر اینکه این اثر نگاه دقیقی به دفاع مقدس دارد، اضافه کرد: تلاش شده برای جلال، روایت دقیقی اعمال شده و پژوهش قوی نیز در پشتوانه فیلمنامه وجود داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه تولید سریال‌های تاریخی در سطح استانی و ملی برای حفظ میراث معنوی و مفاخر کشور امری ضروری است، گفت: مفاهیم و موضوعات بسیاری در تبریز و آذربایجان شرقی وجود دارد که می‌تواند درون مایه سریال‌های متعدد و فاخر باشد.

به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، فصل دوم سریال «جلال» به نویسندگی و کارگردانی حسن نجفی و تهیه کنندگی علیرضا جلالی در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از ۲۸ بهمن ماه ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا