جریمه ۵.۵ میلیارد ریالی یک واحد تولیدکننده محلول ضدعفونی‌کننده متقلب در تبریز
جریمه ۵.۵ میلیارد ریالی یک واحد تولیدکننده محلول ضدعفونی‌کننده متقلب در تبریز

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: یک واحد تولیدی در تبریز که اقدام به تولید شیشه‌شوی خانگی بجای محلول ضدعفونی‌کننده می‌کرد، به پرداخت ۵.۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش نهال امید، سیداحد یوزباشی،در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق گزارش مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان مبنی بر فروش محلول ضدعفونی کننده بدون مجوز بهداشتی توسط یک واحد صنفی در تبریز ماموران به محل مورد نظر مراجعه کرده و پس از بررسی و انجام آزمایشات لازم مشخص شد که محلول ارایه شده به لحاظ کیفی قابل استفاده به ‌عنوان محلول ضدعفونی نبوده و ایمنی لازم را ندارد.

وی اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسان، مشخصات مندرج بر روی کالای این واحد تولیدی نیز جعلی و فاقد مولفه‌های لازم تولیدی بود و صرفا می‌تواند به عنوان شیشه شوی خانگی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی مقدار کالای کشف شده از این واحد را یک هزار و ۲۲۰ لیتر اعلام کرد و گفت: ارزش اولیه این کالاها بیش از ۲.۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

یوزباشی، ادامه داد: پس از احضار متهم، اخذ اظهارات وی و تفهیم اتهام به دلیل دفاعیات غیرموجه و مدارک موجود در پرونده، تخلف نامبرده محرز و مسلم شده است.

وی یادآوری کرد: طبق قانون تعزیرات حکومتی از حیث تخلف تقلب در فروش محصولات ضدعفونی این واحد در مجموع به پرداخت مبلغ مذکور جریمه محکوم شد.

  • منبع خبر : ایرنا