جابجایی ۲۰ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل‌ونقل باری آذربایجان‌شرقی در سال ۹۸
جابجایی ۲۰ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل‌ونقل باری آذربایجان‌شرقی در سال ۹۸

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از جابجایی 20 میلیون تن بار توسط ناوگان حمل‌ونقل باری استان در سال 98 خبر داد.

به گزارش نهال امید، کاظم تیمورزاده در این خصوص اظهار کرد: تعداد بارنامه صادره در سال ۹۸ بیش از یک میلیون و۴۴۱ هزار برگ بوده و تناژ بار حمل شده حدود چهار درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۹۷ است.

وی در خصوص میزان حمل و نقل مسافر نیز گفت: در طول سال ۹۸ ناوگان حمل ونقل مسافر استان نیز بیش از پنج میلیون مسافر را با ۵۵۲هزار سفر جابه جا کرده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های مسافری برون مرزی استان نیز در این مدت تعداد ۶۴ هزار و۵۰۰ مسافر را با پنج هزار سفر خارجی جابه جا کرده است.

تیمورزاده افزود: طی این مدت، چهار هزار و۲۴۱ مورد برخورد با تخلفات اضافه بار انجام شده و۸۷هزار و ۲۶۲ برچسب معاینه فنی برای وسائط نقلیه ناوگان عمومی بار و مسافر استان صادر شده است.

درحال حاضر ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل ونقل کالا، ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل ونقل مسافری، ۶۳ شرکت حمل ونقل بین المللی فعال کالا و شش شرکت حمل ونقل مسافری برون مرزی در استان فعالیت داشته و همچنین پنج مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین با شش خط کنترل در استان فعال است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان