ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری به طور ویژه پیگیری می‌شود
ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری به طور ویژه پیگیری می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پیگیری جدید و ویژه در خصوص ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری خبر داد. علی اصغر مونسان در بازدید از بقعه شیخ شهاب الدین اهر و افتتاح طرح‌های گردشگری شهرستان اهر، با اشاره به وجود عارف بزرگ قرن هفتم شیخ شهاب الدین محمود اهری و قدمت […]

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پیگیری جدید و ویژه در خصوص ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری خبر داد.

علی اصغر مونسان در بازدید از بقعه شیخ شهاب الدین اهر و افتتاح طرح‌های گردشگری شهرستان اهر، با اشاره به وجود عارف بزرگ قرن هفتم شیخ شهاب الدین محمود اهری و قدمت تاریخی بقعه، اظهار کرد: برای سرعت بخشی به ثبت جهانی این بقعه به همراه پرونده بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی نسبت به ثبت جهانی اقدام و پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به ارزش و انرژی خاصی که محوطه و بقعه شیخ شهاب الدین اهری از نظر قدمت تاریخی دارد، گفت: مصمم به ثبت جهانی آن هستیم، در صورتی که پرونده جهانی شدن بقعه شیخ شهاب الدین اهری نیاز به اختصاص اعتبار خاصی داشته باشد، حتما تقدیم خواهد شد تا این اثر تاریخی هرچه سریع‌تر ثبت جهانی شود.

وی منطقه ارسباران را از جمله مناطق زیبا و سرسبز آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: منطقه ارسباران از لحاظ وجود جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری فراوانی دارد، بسیار اهمیت دارد، همچنین موزه‌ای که در داخل بقعه شیخ شهاب الدین اهری قرار دارد با اشیای دوران ششم و هفتم هجری با قدمت بالا و ارزشمند نیز بسیار مهم است.

وی پتانسیل‌های طبیعی و گردشگری منطقه ارسباران را نیز بسیار مهم دانست و افزود: اداره کل آذربایجان شرقی و معاونت گردشگری پیگیر رسیدگی و شناساندن بهتر این منطقه به گردشگران خواهند بود تا شاهد حضور گردشگران بیشتر در این منطقه باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: متاسفانه به منطقه ارسباران چندان توجه ویژه‌ای نشده است و باید روی آن کار کرد.

وی ادامه داد: به دلیل وجود پتانسیل ها و ظرفیت های خوب گردشگری باید تمام نواقصات و مشکلات را حل و زیرساخت‌های لازم جهت توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری در این منطقه فراهم شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا