ثبت بیش از ۱۵۶ میلیون تردد خودرو در محورهای مختلف آذربایجان شرقی
ثبت بیش از ۱۵۶ میلیون تردد خودرو در محورهای مختلف آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از ثبت بیش از ۱۵۶ میلیون تردد خودرو در محورهای مختلف استان طی هشت ماهه اول سالجاری خبر داد. اورجعلی علیزاده با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده از ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در محورهای مختلف استان، این آمار در مقایسه […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از ثبت بیش از ۱۵۶ میلیون تردد خودرو در محورهای مختلف استان طی هشت ماهه اول سالجاری خبر داد.

اورجعلی علیزاده با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده از ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در محورهای مختلف استان، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: از کل تردد ثبت شده، ۱۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد باقی مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

وی در خصوص پرترددترین محورهای استان، اظهار کرد: محورهای رفت وبرگشت تبریز_ایلخچی با بیش از ۲۵میلیون و ۸۹۵ هزار تردد، تبریز_صوفیان با بیش از ۱۲میلیون و ۵۴۰ هزار تردد، ایلخچی_آذرشهر با بیش از هشت میلیون و ۶۰۳ هزار تردد و محور بناب_مراغه با بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تردد، پرترددترین محورهای استان در هشت ماهه اول سالجاری بوده است.

علیزاده گفت: محورهای رفت و برگشت میاندوآب_ملکان و محور تبریز_اهر از ویگر محورهای پرتردد این بازه زمانی بودند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، درحال حاضر مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان، با ۲۴ دوربین نظارت تصویری، ۵۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور فعال است که ۲۰ سامانه دیگر نیز در مرحله تست و اضافه شدن و ۲۰ سامانه نیز با پیشرفت بالای ۸۰ درصد در حال راه اندازی هستند.

هفت دستگاه تابلوی پیام متغیر و۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در سطح محورهای مختلف، رصد وضعیت تردد استان را برعهده دارند.

  • منبع خبر : ایسنا