ثبت‌نام بیش از ۲۹۰۰ نفر در طرح ملی مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی
ثبت‌نام بیش از ۲۹۰۰ نفر در طرح ملی مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از ثبت‌نام بیش از ۲۹۰۰ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد. اسمعیلی در تشریح جزئیات ثبت‌نام کنندگان این طرح، اظهار کرد: از تعداد کل ثبت‌نام کنندگان، ۴۷۰ نفر در حوزه خیاطی لباس، ۳۷۷ نفر در قالی‌بافی، ۲۰۵ نفر بافندگی سنتی، ۱۹۵ نفر ویرایشگر متون، […]

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از ثبت‌نام بیش از ۲۹۰۰ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد.

اسمعیلی در تشریح جزئیات ثبت‌نام کنندگان این طرح، اظهار کرد: از تعداد کل ثبت‌نام کنندگان، ۴۷۰ نفر در حوزه خیاطی لباس، ۳۷۷ نفر در قالی‌بافی، ۲۰۵ نفر بافندگی سنتی، ۱۹۵ نفر ویرایشگر متون، ۱۴۹ نفر در حوزه تولیدات چرمی دست دوز، ۱۴۶ نفر بافندگی تابلو فرش، ۱۳۵ نفر ملحفه دوزی، ۱۲۰ نفر عروسک سازی و بیش از ۱۱۰۰ نفر دیگر نیز در سایر رسته‌های مشاغل خانگی ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: در فاز دوم توانمندسازی متقاضیان، بر روی بیش از ۱۰۰۰ نفر ارزیابی، استعداد سنجی و مشاوره انجام یافته و همزمان شناسایی پیشران‌ها و کارآفرینان در سطح استان نیز انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی، اتصال متقاضی به پیشران‌ها و اتصال به بازار و ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی برای متقاضیان و مشاوره‌های تخصصی برای پیشران‌ها در راستای توسعه مشاغل خانگی از اهداف اصلی این طرح ملی است؛ هم‌چنین اقدامات مناسب برای شبکه سازی در رسته‌های شغلی خیاطی لباس و پوشاک، قالیبافی، تابلوفرش و تولیدات چرمی دست دوز انجام گرفته و جلسات متعدد نیز با پیشران‌های حوزه برگزار شده است.

اسمعیلی در خصوص ماهیت این طرح ملی، بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قالب تفاهم نامه مشترک بین معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی کشور اجرایی می‌شود، که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان کارفرما و ناظر بر اجرای طرح در استان و جهاد دانشگاهی نیز مجری این طرح است.

وی گفت: متقاضیان مشاغل خانگی می‌توانند جهت ثبت نام به سامانه www.inhb.ir و یا دبیرخانه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی واقع در تبریز، آبرسان، خیابان دو کمال، مجتمع آموزشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی طبقه پنج مراجعه کرده و یا با شماره ۰۴۱۳۶۵۶۰۱۰۸ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا